مقاله پژوهشی
رابطه طرحواره های ناسازگار و احساس تنهایی با انزوای دختران دارای اختلال بدشکلی
رابطه طرحواره های ناسازگار و احساس تنهایی با انزوای دختران دارای اختلال بدشکلی

فاطمه فلاح؛ زهره منصوری؛ لیلا زمانی کوخالو

دوره 10، شماره 4 ، دی 1403

https://doi.org/10.22055/jacp.2024.47561.1399

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش پیش‌بینی انزوای دختران دارای اختلال بدشکلی بر اساس طرحواره‌های ناسازگار و احساس تنهایی بود. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش‌شناسی توصیفی و با روش همبستگی (پیش‌بین) بود.روش: ...  بیشتر
مقاله پژوهشی
اثربخشی گروه درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انعطاف پذیری شناختی، نشخوار فکری و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه دوم دارای افت تحصیلی
اثربخشی گروه درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انعطاف پذیری شناختی، نشخوار فکری و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه دوم دارای افت تحصیلی

احمد امانی؛ شیرین رضایی میرقائد

دوره 10، شماره 4 ، دی 1403

https://doi.org/10.22055/jacp.2024.48188.1422

چکیده
  درمان مبتنی بر پذیرش وتعهد (ACT) یکی از درمان های نوظهور موج سومی است که به جای تغییر افکار برکاهش نفوذ فکر بر رفتار و عملکرد فرد و همچنین افزایش انعطاف پذیری روان شناختی متمرکز است. پژوهش حاضر با هدف تعیین ...  بیشتر
مقاله پژوهشی
طراحی و ارزیابی مدل ساختاری صفات تاریک شخصیت دانشجویان براساس ترومای دوران کودکی و نقش واسطه‌ای طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه
طراحی و ارزیابی مدل ساختاری صفات تاریک شخصیت دانشجویان براساس ترومای دوران کودکی و نقش واسطه‌ای طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه

سیف الله آقاجانی؛ شایان نوری لاسکی؛ ریحانه افخمی؛ محمد زارعی نوروزی

دوره 10، شماره 4 ، دی 1403

https://doi.org/10.22055/jacp.2024.48364.1425

چکیده
  تحقیق حاضر با هدف ارزیابی و آزمون مدل ساختاری صفات تاریک شخصیت دانشجویان بر اساس ترومای دوران کودکی و نقش واسطه‌ای طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه انجام شد. این مطالعه از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش انجام ...  بیشتر
مقاله پژوهشی
رابطه عواطف مثبت و منفی تحصیلی با بهزیستی تحصیلی در دانش‌آموزان
رابطه عواطف مثبت و منفی تحصیلی با بهزیستی تحصیلی در دانش‌آموزان

حسین آرین؛ سودابه بساک نژاد؛ علیرضا حاجی یخچالی

دوره 10، شماره 4 ، دی 1403

https://doi.org/10.22055/jacp.2024.48436.1428

چکیده
  هدف از انجام این تحقیق بررسی تأثیر عواطف مثبت و منفی تحصیلی بر بهزیستی تحصیلی دانش‌آموزان پسر مقطع اول متوسطه فولادشهر بود. تحقیق انجام شده از نظر هدف، کاربردی در روش گردآوری داده‌ها، توصیفی از نوع ...  بیشتر