دوره 10 (1403)
دوره 9 (1402)
دوره 8 (1401)
دوره 7 (1400)
دوره 6 (1399)
دوره 5 (1398)
دوره 4 (1397)
دوره 3 (1396)
دوره 2 (1395)
دوره 1 (1394)
تعداد مقالات: 6
مقایسه علایم اختلالات برونیسازی شده (بیشفعالی-کاستی توجه، بیاعتنایی/ نافرمانی مقابلهای و سلوک) در کودکان بیسرپرست و دو والد
دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1395، صفحه 1-14
چکیده
کودکان بیسرپرست از مشکلات روانشناختی زیادی در رنج هستند. هدف پژوهش حاضر بررسی مقایسهی علایم اختلالات برونسازی شده (بیشفعالی-کاستی توجه، بیاعتنایی/نافرمانی مقابلهای و سلوک) در کودکان بیسرپرست ... بیشتربررسی ویژگیهای روانسنجی چک لیست تنظیم هیجانی کودکان و نوجوانان
دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1395، صفحه 15-34
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگیهای روانسنجی چک لیست تنظیم هیجانی کودکان و نوجوانان انجام شد. برای این منظور 271 دانشآموز (121 دختر و 150 پسر) با روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای از مدارس شهر تهران انتخاب ... بیشترمقایسه اثربخشی درمان ترکیبی دارو درمانی و درمان فراشناختی و درمان دارویی بر علائم افسردگی و کنترل فکر در مبتلایان به اختلال استرس پسآسیبی
دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1395، صفحه 35-50
چکیده
فشار روانی پسآسیبی واکنشهای حاد روانشناختی در برابر رویدادهای سانحهآمیز شدید است. درمانهای غیردارویی خط اول درمان این اختلال در نظر گرفته میشود و بهطور اساسی باید مکمل برنامههای درمانی ... بیشترپیشبینی اختلال سلوک با توجه به سبکهای فرزندپروری و تعارضات خانوادگی در دانشآموزان دختر
دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1395، صفحه 51-68
چکیده
پژوهش حاضر با هدف پیشبینی اختلال سلوک براساس سبکهای فرزندپروری و تعارضات خانوادگی صورت گرفت. این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان دختر 11 تا 13 ساله مشغول به تحصیل ... بیشترنقش تعدیلکننده هوش هیجانی در رابطه با اثر آمادگی برای اعتیاد بر مصرف مواد
دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1395، صفحه 69-84
چکیده
هوش هیجانی با شناخت فرد از خویش و دیگران، ارتباط بین فردی، سازگاری و انطباق با محیط در جهت ارضای نیاز خود و انتظارات اجتماعی در ارتباط است. بنابراین میتواند در رابطه با اثر آمادگی برای اعتیاد بر مصرف ... بیشتراثربخشی درمان تحلیل تبادلی بر صمیمیت اجتماعی و راهبردهای مقابله با فشار روانی در دانشجویان
دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1395، صفحه 85-102