تبیین اشتیاق تحصیلی بر اساس ذهن‌آگاهی و خودکارآمدی تحصیلی: مدل تحلیل مسیر
تبیین اشتیاق تحصیلی بر اساس ذهن‌آگاهی و خودکارآمدی تحصیلی: مدل تحلیل مسیر

الهام فارسیمدان؛ احمد غضنفری؛ رضا احمدی؛ مریم چرامی

دوره 8، شماره 2 ، شهریور 1401، ، صفحه 115-134

https://doi.org/10.22055/jacp.2023.42764.1269

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تبیین اشتیاق تحصیلی بر اساس ذهن‌آگاهی و خود کارامدی تحصیلی در قالب یک مدل علی بود. روش پژوهش، همبستگی و از نوع تحلیل مسیر بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم ...  بیشتر
بررسی مدل علی ذهن آگاهی، درگیری شناختی و فرسودگی تحصیلی
بررسی مدل علی ذهن آگاهی، درگیری شناختی و فرسودگی تحصیلی

محسن علی زاده؛ معراج درخشان

دوره 7، شماره 4 ، اسفند 1400، ، صفحه 21-30

https://doi.org/10.22055/jacp.2023.43558.1291

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی پیشایندهای دور و نزدیک شناختی هیجانی فرسودگی تحصیلی در قالب یک مدل علی بود. روش پژوهش از نوع همبستگی و معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش را تمامی دانش‌آموزان مدارس شاهد و ایثارگر ...  بیشتر
بررسی و مقایسه اثربخشی طرحواره درمانی و ذهن‌آگاهی بر طرحواره‌های ناسازگار اولیه و استرس سالمندان مراکز روزانه شهر گرگان
بررسی و مقایسه اثربخشی طرحواره درمانی و ذهن‌آگاهی بر طرحواره‌های ناسازگار اولیه و استرس سالمندان مراکز روزانه شهر گرگان

سید مجتبی عقیلی؛ فاطمه حجازی

دوره 4، شماره 4 ، اسفند 1397، ، صفحه 11-24

https://doi.org/10.22055/jacp.2021.34189.1156

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی طرحواره درمانی و ذهن‌آگاهی بر طرحواره‌های ناسازگار اولیه و استرس سالمندان شهرستان گرگان انجام شد. تحقیق حاضر جز تحقیقات نیمه‌آزمایشی با طرح (پیش‌آزمون-‌پس‌آزمون) ...  بیشتر