بررسی الگوی ساختاری اشیاق تحصیلی بر اساس نیازهای بنیادین روانشناختی: نقش میانجی ارزش ذاتی تکلیف
بررسی الگوی ساختاری اشیاق تحصیلی بر اساس نیازهای بنیادین روانشناختی: نقش میانجی ارزش ذاتی تکلیف

الهام فارسیمدان؛ رضا احمدی؛ احمد غضنفری؛ مریم چرامی

دوره 9، شماره 1 ، خرداد 1402

https://doi.org/10.22055/jacp.2023.43713.1292

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی الگوی ساختاری اشتیاق تحصیلی بر اساس نیازهای بنیادین روان شناختی با میانجی گری ارزش ذاتی تکلیف بود. روش پژوهش، همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم ...  بیشتر
الگوی ساختاری اشتیاق تحصیلی بر اساس سبک هویت و هوش هیجانی در دانش‌آموزان متوسطه اول مدارس استعدادهای درخشان: نقش میانجی اعتیاد به اینترنت
الگوی ساختاری اشتیاق تحصیلی بر اساس سبک هویت و هوش هیجانی در دانش‌آموزان متوسطه اول مدارس استعدادهای درخشان: نقش میانجی اعتیاد به اینترنت

محمد حسن عموشاهی؛ ساناز شاه سنائی

دوره 8، شماره 4 ، اسفند 1401، ، صفحه 268-283

https://doi.org/10.22055/jacp.2024.45460.1335

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی الگوی ساختاری اشتیاق تحصیلی براساس سبک هویت و هوش هیجانی در دانش‌آموزان متوسطه اول مدارس استعدادهای درخشان با نقش میانجی اعتیاد به اینترنت بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی به ...  بیشتر
تبیین اشتیاق تحصیلی بر اساس ذهن‌آگاهی و خودکارآمدی تحصیلی: مدل تحلیل مسیر
تبیین اشتیاق تحصیلی بر اساس ذهن‌آگاهی و خودکارآمدی تحصیلی: مدل تحلیل مسیر

الهام فارسیمدان؛ احمد غضنفری؛ رضا احمدی؛ مریم چرامی

دوره 8، شماره 2 ، شهریور 1401، ، صفحه 115-134

https://doi.org/10.22055/jacp.2023.42764.1269

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تبیین اشتیاق تحصیلی بر اساس ذهن‌آگاهی و خود کارامدی تحصیلی در قالب یک مدل علی بود. روش پژوهش، همبستگی و از نوع تحلیل مسیر بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم ...  بیشتر