مقایسه‌ی‌ کارکرد خانواده، راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دختر مبتلا و غیر مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله‌ای
مقایسه‌ی‌ کارکرد خانواده، راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دختر مبتلا و غیر مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله‌ای

زینب برنوس؛ منیجه شهنی ییلاق؛ سیروس عالی پور

دوره 2، شماره 3 ، آذر 1395، ، صفحه 39-58

https://doi.org/10.22055/jacp.2018.21711.1030

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف  مقایسه‌ی‌ کارکرد خانواده، راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دختر مبتلا و غیرمبتلا به اختلال نافرمانی مقابله‌ای دبستان‌های شهر اهواز با کنترل ترتیب تولد ...  بیشتر
پیش‌بینی اختلال سلوک با توجه به سبک‌های فرزند‌پروری و تعارضات خانوادگی در دانش‌آموزان دختر
پیش‌بینی اختلال سلوک با توجه به سبک‌های فرزند‌پروری و تعارضات خانوادگی در دانش‌آموزان دختر

سحر اسکندری سبزی؛ فریده رئیسی؛ داوود تقوایی

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 51-68

https://doi.org/10.22055/jacp.2017.17914.1014

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف پیش‌بینی اختلال سلوک براساس سبک‌های فرزند‌پروری و تعارضات خانوادگی صورت گرفت. این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان دختر 11 تا 13 ساله مشغول به تحصیل ...  بیشتر
اثربخشی آموزش مهارت مقابله با استرس بر سلامت عمومی، عزت‌نفس و استرس ادراک شده در دانش‌آموزان دختر متوسطه یزد
اثربخشی آموزش مهارت مقابله با استرس بر سلامت عمومی، عزت‌نفس و استرس ادراک شده در دانش‌آموزان دختر متوسطه یزد

مرتضی امیدیان؛ نسرین عباسی؛ سید علیرضا افشانی

دوره 1، شماره 2 ، شهریور 1394، ، صفحه 83-98

https://doi.org/10.22055/jacp.2015.12005

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش، تعیین اثربخشی آموزش مهارت مقابله با استرس بر بهبود سلامت روان و عزت‌نفس دانش‌آموزان دختر پایه اول مقطع متوسطه یزد بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه ...  بیشتر