رابطه بین ناگویی هیجانی و نظریه ذهن در کودکان دارای نشانه‌های نقص توجه-بیش‌فعالی: نقش میانجی تنظیم هیجان و هوش هیجانی
رابطه بین ناگویی هیجانی و نظریه ذهن در کودکان دارای نشانه‌های نقص توجه-بیش‌فعالی: نقش میانجی تنظیم هیجان و هوش هیجانی

مرضیه محمدزاده مدیری؛ عبدالرحمن یونسی

دوره 8، شماره 3 ، آذر 1401، ، صفحه 166-179

https://doi.org/10.22055/jacp.2023.44881.1316

چکیده
  در نظر داشتن مسائل هیجانی در خصوص نقص در نظریه ذهن کودکان دارای نشانه‌های نقص توجه-بیش‌فعالی از جمله حوزه‌های تحقیقی حائز اهمیت است. در همین راستا، هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین نظریه ذهن و ناگویی ...  بیشتر
اثربخشی طرحواره درمانی بر تکانشگری، تنظیم هیجان و ناگویی هیجانی در افراد مبتلا به اختلال مرزی
اثربخشی طرحواره درمانی بر تکانشگری، تنظیم هیجان و ناگویی هیجانی در افراد مبتلا به اختلال مرزی

علی بهشتی مطلق؛ زهرا رضایی؛ مهدی زهره‌وند

دوره 8، شماره 1 ، خرداد 1401، ، صفحه 25-38

https://doi.org/10.22055/jacp.2023.42838.1272

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر اثربخشی طرحواره درمانی بر تکانشگری، تنظیم هیجان و ناگویی هیجانی در افراد مبتلا به اختلال مرزی بود. روش: طرح پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌های نیمه آزمایشی ...  بیشتر