اعتمادی، عذرا و سعادت، سجاد. (1394). نقش سلامت خانواده و سبکهای دلبستگی در پیشبینی خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی.8(4)، 201-195.
آقایوسفی، علیرضا؛ خدائی، علی و شکری، امید. (1392). تنیدگی تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانشجویان، مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 10(18).
برزگر بفرویی، کاظم؛ اسعدی، سمانه و بیابانی، حلیمه. (1395). مقایسه میزان دلبستگی به والدین، همسالان و خواهر و برادران در نوجوانان درگیر و غیر درگیر در پدیده زورگویی. فصلنامهی خانواده پژوهی، 12(47)، 390-369.
بنی اسدی، علی و پورشافعی، هادی.(1391). نقش انگیزش و خودکارآمدی تحصیلی و رویکردهای مطالعه در پیشرفت ریاضی دانشآموزان رشتههای علوم تجربی و ریاضی مقطع متوسطه شهر قاین، فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی، 8(4) (32).
ثمریصفا، جعفر؛ دشتیاصفهانی، مهلا و پوردل، مژگان. (1400). تدوین مدل سرزندگی تحصیلی بر اساس ارتباط با مدرسه، جو عاطفی خانواده، انگیزش، خودکارآمدی و درگیری تحصیلی دانشآموزان. مجله پژوهشهای مشاوره، 20(77): 225-256.
خزائیپول، مریم؛ نهاوندی، لیلا و مهدیخانی، ملیحه. (1401). بررسی رابطه سبکهای فرزندپروری با خودکارآمدی در دانشآموزان مقطع متوسطه دوم، دهمین کنفرانس بینالمللی دستاوردهای نوین پژوهشی در علوم تربیتی، روانشناسی و علوم اجتماعی، تهران.
رحمانپور، زهره. (1393). مقایسه سبکهای مختلف فرزندپروری از لحاظ هوش هیجانی، انگیزه پیشرفت و گرایش به رفتارهای خرابکارانه در دانشآموزان پس پایه دوم دبیرستان شهر. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
رحیمینژاد، عباس و رحیمینژاد؛ محسن. (1393). رابطه سبک دلبستگی به والدین با سلامت روان و تحمل ناکامی در نوجوانان. مجله خانواده پژوهی، 10(37): 99-111.
رحیمی، نسیم و افشارینیا، کریم. (1396). پیشبینی سرسختی روانشناختی بر اساس میزان تمایز یافتگی و تحمل ناکامی در سالمندان، مجله روانشناسی پیری، 3(2): 127-136.
سلیمیکوچی، مژگان و مهروان، راضیه. (1401). رابطه بین خودکارآمدی بر اساس سبکهای فرزندپروری والدین (مستبدانه، مقتدارانه و سهل گیرانه) در بین دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهر دزفول، اولین کنفرانس ملی تازههای روانشناسی تکاملی و تربیتی، بندرعباس.
سیفی، مژگان و بازارویچ قادراف، قادر. (1397). نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی در رابطه بین سبکهای فرزندپروری و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. پژوهش در نظامهای آموزشی دوره 12، 1270-1261.
شیخ الاسلامی، راضیه و راهپیما، سمیر. (1395). نقش واسطهای هویت معنوی در رابطه بین دلبستگی به والدین و همسالان با تابآوری. روانشناسی معاصر، 11(1)، 62-47.
صالحی چلچه، قاسم و فقیهی، علینقی. (1402). تدوین مدل مسئولیتپذیری و خودکارآمدی تحصیلی بر اساس الگوهای ارتباطی خانواده با نقش میانجی سبکهای فرزندپروری. پژوهشنامه اسلامی زنان و خانواده، 11(32): 29-9.
عباسی، حسین؛ کریمی، بهروز و جعفری، داوود. (1395). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تحمل ناکامی و نگرشهای ناکارآمد مادران دانشآموزان با کم توانی ذهنی. روانشناسی افراد استثنایی، 6(24)، 81-108.
غفاری، فاطمه؛ فتوکیان، زهرا؛ حسینی، سیدجواد و محمودیان، آمنه. (1398). رابطه تابآوری و سبکهای دلبستگی با خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بابل. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 19(82)، 231-238.
کوهی مفتخری اصفهانی، منصوره؛ محمودی، غلامرضا و گلشنی، فاطمه. (1395). رابطه خودکارآمدی و سبکهای دلبستگی با انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی دختر، فصلنامه توانمندیهای کودکان، 7(17): 23-36.
محمدی گنجه، محمد؛ امان الهی، عباس و عباسپور، ذبیحالله. (1396). آزمودن مدل رابطه تعارضهای زناشویی و سبکهای فرزندپروری والدین با ترس از صمیمیت با میانجیگری سبکهای دلبستگی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
مصطفی سرباز، زهرا؛ ابوالقاسمی، عباس و رستم اوغلی، سهیلا. (1393). مقایسه خودکارآمدی تحصیلی در دانشآموزان با و بدون اختلال ریاضی. مجله ناتوانیهای یادگیری، 3(3): 68- 78.
مرادیان، جلال؛ عالیپور، سیروس و شهنی ییلاق، شهین. (1393). رابطه علی بین سبکهای فرزندپروری و عملکرد تحصیلی با واسطه خودکارآمدی تحصیلی و انگیزه پیشرفت. نشریه روانشناسی خانواده، 1(63).
مؤمنی، فرشته و امیری، شعله. (1386). بررسی رابطه میان انواع سبکهای فرزند پروری والدین و بروز علایم بیاشتهایی روانی در دختران نوجوان 14 تا 17 ساله شهر اصفهان، خانواده پژوهشی، 3(2).
میلانی فر، بهروز. (1399). بهداشت روانی. تهران، انتشارات قومس.
نوری، محمدرضا. (1402). رابطه خودکارآمدی و سبکهای دلبستگی با سازگاری تحصیلی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، اولین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و فلسفه، بابل.
Ali N, Ullah A, Khan AM, Khan Y, Ali S, Khan A, et al. (2023). Academic performance of children in relation to gender, parenting styles, and socioeconomic status: What attributes are important. PLoS ONE 18(11): e0286823.
Altunsoy, S., Çimen, O., Ekici, G., Atikc, A., Gokmen, A. (2018). An assessment of the factors that influence biology teacher candidates’ levels of academic self-efficacy. Procedia Social and Behavioral Sciences. 2(2): 2377-2382.
Bandura, A. (2010). Social learning theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
Bandura, A. (2011). Social cognitive theory: an agentic perspective. Annual review of psychology.
Chand, L. (2015). A study of frustration tolerance in relation to achievementmotivationand sports achievements. International Journal of Applied Research, 1(6), 92-94.
Crugnola, C. R., Tambelli, R., Spinelli, M., Gazzotti, S., Caprin, C., & Albizzati, A. (2011). Attachment patterns and emotion regulation strategies in the second year. Infant Behavior and Development, 34(1), 136-151.
Gresham, D., & Gullone, E. (2012). Emotion regulation strategy use in children and adolescents: The explanatory roles of personality and attachment. Personality and Individual Differences, 52(5), 616-621.
Hocking, E. C., Simons, R. M., & Surette, R. J. (2016). Attachment style as a mediator between childhood maltreatment and the experience of betrayal trauma as an adult. Child Abuse & Neglect, 52, 94-101.
Jakobwski, T.G., Dombo, M.H. (2014).The relationship of self-efficacy, Identity style, and stage of change with academic self-Regulation. Journal of college reading and learning. 35(1): 7 -24.
Lisa, C., & Green, B. S. (2018). The long- term effects of parenting styles onchildren: a review of the research an annotated bibliography. A DevelopmentalPerspective, 66, 1346-1375.
Mikulincer, M. (2008). Exploring in individual differences in reactions to mortality salience: Does attachment style regulate terror management mechanism? Journal of Personality and Social Psychology, 79, 260-273.
Pandey, D. R. P., Bansal, S., & Benny, A. (2023). Self-Efficacy and Self-Esteem among Adolescents: Role of Parenting Style. Indian Journal of Clinical Psychiatry, 3(01), 5–12.
Pekrun, R., Stephens, E.J. (2017). Achievement Emotions: A Control‐Value Approach. Social and Personality Psychology Compass. 4(4): 238-255.
Kong C & Yasmin F. (2022). Impact of Parenting Style on Early Childhood Learning: Mediating Role of Parental Self-Efficacy. Front. Psychol. 13:928629. doi: 10.3389/fpsyg.2022.928629.
Sheftall, H, Ariell., Mathias, W, Charles., Furr, R, Michael., Dougherty, M, Donald. (2013). Adolescent attachment security, family functioning, and suicide attempts. Attachment & human development 15 (4), 368-383.
Wu, W. (2024). The Effects of Parent-child Attachment Style and Parenting Style on Children’s Emotional Competence. Journal of Education, Humanities and Social Sciences, 26, 627-633.
Zajacova, A., Lynch, S. M., & Espenshade, T. J. (2015). Selfefficacy,Stress, and academic success in college. Research inHigher Education, 46 (6), 678-706.