حجتپناه، حسین، امانی، زهرا و طالعپسند، سیاوش. (1397). رابطه رشد خودکنترلی و قضاوت اخلاقی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه پنجم. پژوهشهای تربیتی، 5(36)، 91-74.
حسین چاری، مسعود. (1386). مقایسه خودکارآمدی ادراکشده در تعامل اجتماعی با همسالان در بین گروهی از دانشآموزان دختر و پسر دوره راهنمایی. فصلنامه مطالعات روانشناختی، 3(4)، 103-87.
خدادادی، جواد و کلائی، اعظم. (1399). تدوین الگوی مفهومی رضایت از ازدواج در بستر خانواده سالم مبتنی بر بافت فرهنگی. فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 11(41)، 60-27.
رفیعی جهرمی، محمد، کیامنش، علیرضا و بهرامی، هادی. (1396). تدوین الگوی علّی خودکارآمدی تحصیلی براساس طرحوارههای ناسازگار اولیه مادران و خودپنداره و باورهای غیرمنطقی دانشآموزان. فصلنامه فرهنگی-تربیتی زنان و خانواده، 12(42)، 60-33.
زارعزاده خیبری، شیوا، رفیعینیا، پروین و اصغری نکاح، سیدمحسن. (1393). اثربخشی هنردرمانی گروهی بیانگر بر افزایش مؤلفههای رفتاری و هیجانی خودپنداره کودکان مراکز شبهخانواده. مجله روانشناسی بالینی، 6(2)، 51-41.
زائرکعبه، صبا و رف رف، شهرزاد. (1394). تأثیر روانشناسی محیطی در مراکز نگهداری از کودکان بیسرپرست. کنفرانس سالانه پژوهشهای معماری، شهرسازی و مدیریت شهری، یزد.
سازمان بهزیستی کشور، معاونت امور اجتماعی (1388). دستورالعمل تخصصی مراقبت و پرورش کودکان تحت سرپرستی سازمان بهزیستی کشور. تهران: اداره کل روابط عمومی بهزیستی کشور.
شریفی، غلامرضا. (1372). بررسی اثربخشی روش آموزش مهارت حل مسئله در درمان علائم افسردگی نوجوانان (شاهد). پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، انستیتو روانپزشکی تهران.
شفیع آبادی، عبدالله و ناصری، غلامرضا. (1399). نظریههای مشاوره و رواندرمانی. تهران: نشر دانشگاهی.
ضرغام حاجبی، مجید، میرباقری، محبوبه و پاکنژاد، ثمین. (1397). اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر رویکرد طرحواره درمانی بر افزایش خودپنداره مثبت زنان خیابانی. پژوهشنامة زنان، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 9(1)،134-123.
عالی، شهربانو، درویشی لردی، الهام و مسجدی، سحر. (1398). مقایسه اختلالات رفتاری-هیجانی و نیمرخ تحول هیجانی-کارکردی در کودکان بیسرپرست و دارای سرپرست. رویش روانشناسی، 8(11)، 84-77.
عسگری، محمد، میرمهدی، سیدرضا و مظلومی، اکرم. (1390). تأثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر خودپنداره و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانشآموزان دختر سال سوم راهنمایی اراک. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 21(7)، 43-23.
عقیلی، سیدمجتبی و رضایی، سکینه (1398). تاثیر طرحواره درمانی بر خودکارآمدی و امید به زندگی زنان مطلقه و طرحوارههای ناسازگار اولیه فرزندان دختر. هفتمین کنگره انجمن روانشناسی ایران، تهران.
قراملکی، ناصر، پورعبدل، سعید، عباسی، مسلم، بگیان کولهمرز، محمدجواد و نبیدوست، علیرضا. (1394). اثربخشی آموزش طرحواره درمانی بهشیوه گروهی بر تعدیل طرحوارههای ناسازگار اولیه دانشآموزان مورد آزار. پژوهش در نظامهای آموزشی، 9(28)، 30-7.
کاشانی وحید، سارا و مینائی، اصغر. (1396). اثربخشی طرحواره درمانی گروهی بر خودپنداره در زنان دچار اختلال هویت جنسی. فصلنامه خانواده و بهداشت، 7(4)، 12-1.
کاملی، زهرا، علی قنبری هاشم آبادی، بهرام و آقامحمدیان شعرباف، حمیدرضا. (1390). بررسی اثربخشی گروه درمانی شناختی متمرکز بر طرحواره بر تعدیل در دختران نوجوان بیسرپرست و بدسرپرست. پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، 1(1)، 98-83.
کدیور، پروین. (1398). روانشناسی تربیتی. تهران: انتشارات سمت.
مراد حاصلی، مستانه، شمس اسفندآباد، حسن و کاکاوند، علیرضا. (1395). مقایسه اثربخشی طرحواره درمانی و رفتـاردرمانی شناختی روی خودکارآمدی و سبک زندگی مرتبط با کاهش وزن. پژوهش در سلامت روانشناختی، 9(4)، 61-50.
مکوند حسنی، شاهرخ، رضایی، علی محمد و عزالدین، منا. (1393). اثربخشی گروه درمانی شناختی متمرکز بر طرحواره بر تعدیل طرحوارههای ناسازگار اولیه نوجوانان بیسرپرست و بدسرپرست. مجله روانشناسی بالینی، 6(2)، 12-1.
نشاطدوست حمید، طاهر، یوسفزاده مهدیه، هاشمی، سیدمسعود، طالبی، هوشنگ، طاهری، مهرداد و مومنزاده، سیروس. (1399). مقایسه اثربخشی درمان شناختی-رفتاری و طرحواره درمانی بر کاهش خطای شناختی فاجعهآفرینی درد و افزایش خودکارآمدی درد بیماران مبتلا به کمردرد مزمن شهر تهران. بیهوشی و درد، ۱۱(۲)، 43-26.
یانگ، جفری، کلوسکو، ژانت و ویشار، مارجوری. (1399). طرحواره درمانی (حسن حمیدپور، زهرا اندوز؛ مترجمان). چاپ هشتم. تهران: نشر ارجمند.
یوسفی، ناصر. (1390). مقایسه اثربخشی دو رویکرد خانواده درمانی مبتنی بر طرحواره درمانی و نظام عاطفی بوون بر طرحوارههای ناسازگار اولیه در مراجعان متقاضی طلاق شهر سقز. مجله اصول بهداشت روانی، 13(4)، 373-356.
Baggerly, J. (2009). The effects of child-centered group play therapy on self-concept, depression, and anxiety of children who are homeless. International Journal of Play Therapy,13(2), 31-51.
Ball, J., Mitchell, P., Malhi, G., Skillecorn, A., & Smith, M. (2003). Schema-focused cognitive therapy for bipolar disorder: Reducing vulnerability to relapse through attitudinal change. Australian & New Zealand Journal of Psychiatry, 37(1), 41-48.
Bandura, A. (1994). Self-efficacy. Encyclopedia of human behavior. New York: Academic Press.
Bandura, A. (2001). Social cognitive theory: An agentic perspective. Annual Review of Psychology. 52(1), 1-26.
Bandura, A. (2006). Adolescent development from an agnatic perspective. Greenwich: Information Age publishing.
Behnke, A. O., MacDermid, S. M., Coltrane, S. L., Parke, R. D., Duffy, S., & Widaman, K. F. (2008). Family cohesion in the lives of Mexican American and European American parents. Journal of Marriage and Family, 70(4), 1045-1059.
Burger, J. M., & Cooper, H. M. (1979). The desirability of control. Motivation and Emotion, 3(4), 381-393.
Cecero, J. J., & Young, J. E. (2001). Case of silvia: a schema-focused approach. Journal of Psychotherapy Integration. 11(2), 217-229.
Cormier, A., Jourda, B., Laros, C., Walburg, V., & Callahan, S. (2010). Influence between early maladaptive schemas and depression. L'encephale, 37(4), 293-298.
Dadomo, H., Panzeri, M., Caponcello, D., Carmelita, A., & Grecucci, A. (2018). Schema therapy for emotional dysregulation in personality disorders: A review. Current Opinion in Psychiatry, 31(1), 43-49.
Datta, P., Ganguly, S., & Roy, B. N. (2018). The prevalence of behavioral disorders among children under parental care and out of parental care: A comparative study in India. International Journal of Pediatrics and Adolescent Medicine, 5(4), 145-151.
Ehrenberg, M. F., Cox, D. N., & Koopman, R. F. (1991). The relationship between self-efficacy and depression in adolescents. Adolescence, 26(102), 361.
Harris, A. E., & Curtin, L. (2002). Parental perceptions, early maladaptive schemas, and depressive symptoms in young adults. Cognitive Therapy and Research, 26(3), 405-416.
Hoffart, A., Versland, S., & Sexton, H. (2002). Self-understanding, empathy, guided discovery, and schema belief in schema-focused cognitive therapy of personality problems: A process–outcome study. Cognitive Therapy and Research, 26(2), 199-219.
Hoseinia, A. (2001). Marriage mental health and married. 1ST ed. Publications: Tehran; 56.
Kaur, R., Vinnakota, A., Panigrahi, S., & Manasa, R. V. (2018). A descriptive study on behavioral and emotional problems in orphans and other vulnerable children staying in institutional homes. Indian Journal of Psychological Medicine, 40(2), 161-168.
Lee, H. K., & Yang, H. J. (2015). Influence of professional self-concept and professional autonomy on nursing performance of clinic nurses. International Journal of Bio-Science and Bio-Technology, 7(5), 297-310.
Liu, X., Guo, C., Okawa, M., Zhai, J., Li, Y., . . . & Kurita, H. (2000). Behavioral and emotional problems in Chinese children of divorced parents. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 39(7), 896-903.
Loose, C. (2017). Schema therapy for children, adolescents and parents. Journal Psychol Psychother, 2-7.
Mohangi, K. (2008). Finding roses amongst thorns: how institutionalised children negotiate pathways to well-being while affected by HIV&AIDS (Doctoral dissertation, University of Pretoria).
Morrison, N. (2000). Schema Focused therapy for comlex long standing problem: A single case study. Behavioral and Cognitive Psychotherapy, 28(3),269- 283.
Muncey, C. (2007). Schema focused therapy appears effective for bpd treatment. Monitor on Psychology. 38(3), 37-45.
Myovela, B. (2012). The prevalence of posttraumatic stress disorder and associated mental health problems among institutionalized orphans in Dar es salaam, Tanzania (Doctoral dissertation, Muhimbili University of Health and Allied Sciences).
Oliveira, S. F. D., Manzini, M. G., Figueiredo, M. D. O., & Martinez, C. M. S. (2020). Sources of self-efficacy for motor learning in children: systematic literature review in clinical trials. Revista Brasileira de Cineantropometria & Desempenho Humano, 22.
Pajares, F. (2003). Self-efficacy beliefs, motivation, and achievement in writing: a review of the literature. reading and writing quarterly. Overcoming Learning Difficulties, 19(2), 139-150.
Renner, F., Arntz, A., Peeters, F. P., Lobbestael, J., & Huibers, M. J. (2016). Schema therapy for chronic depression: results of a multiple single case series. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 51(6), 66-73.
Schwarzer, R. E. Luszczynska, A. (2007) Self-Efficacy. Health Behaviour Constructs: Theory, Measurement and Research. National Cancer Institute Website.
Soygüt, G., Karaosmanoğlu, A., & Cakir, Z. (2009). Assessment of early maladaptive schemas: A psychometric study of the Turkish Young Schema Questionnaire-Short Form-3. Turkish Journal of psychiatry, 20(1), 75-84.
Taniguchi, E., & Dailey, R. M. (2020). Parental confirmation and emerging adult children’s body image: self-concept and social competence as mediators. Communication Research, 47(3), 373-401.
Taylor, C. D., Bee, P., & Haddock, G. (2017). Does schema therapy change schemas and symptoms? A systematic review across mental health disorders. Psychology and Psychotherapy: Theory, Research and Practice, 90(3), 456-479.
Walters, G. D. (2022). Self-efficacy in parents and children and its relationship to future delinquent behavior in children. Youth & Society, 54(1), 104-122.