ارشاد، رزیتا. (1396). مقایسه استرس والدینی، سبکهای فرزندپروری و حل مسأله اجتماعی مادران کودکان اختلال طیف اُتیسم، اختلال نقص توجه و بیشفعالی و کودکان عادی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی. تهران.
بیکویردی، زهرا و جعفری، اصغر. (1395). اثربخشی آموزش مهارتهای حل مساله بر سازگاری اجتماعی و تابآوری دانشآموزان دختر دبیرستانی. دومین کنگره بینالمللی توانمندسازی جامعه در حوزه علوم تربیتی و مطالعات اجتماعی و فرهنگی، مرکز توانمندسازی مهارتهای فرهنگی و اجتماعی جامعه، تهران.
ثابت، مهرداد و جمشیدیفر، زهرا. (1391). هنجاریابی مقدماتی آزمون حل مسأله اجتماعی. مجلهی نو در روانشناسی. 7(22)، 124-113.
صدری دمیرچی، اسماعیل، اسدی شیشهگران، سارا و اسماعیلی قاضیولویی، فریبا. (1396). اثربخشی آموزش برنامه مهارتهای هیجانی-اجتماعی بر کنترل خشم و توانایی حل مسأله اجتماعی در نوجوانان وابسته به مواد. فصلنامه طب انتظامی، ۶(۱)، 76-67.
غریبی، حسن و بهاریزر، کیفسان. (1394). اثربخشی آموزش مهارت حل مسأله بر خودتنظیمی تحصیلی و اضطراب ریاضی دانشآموزان. مجله آموزش و ارزشیابی، 8(32)، 78-61.
غلامی، جمیله و سهرابی، نادره. (1394). مطالعه تحولی حل مسأله اجتماعی و نشخوار فکری در زنان. فصلنامه زن و جامعه، 6(3)، 78-59.
غیاثی، عبدالرحیم. (1395). رابطه عزتنفس و سبکهای حل مسأله با باورهای خودکارآمدی دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه زابل. مجله پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 7(34)، 64-53.
محزونزاده بوشهری، فاطمه. (1395). نقش میانجیگری خودکارآمدی در ارتباط بین مهارت حل مسأله اجتماعی و هوش فرهنگی. مجله رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 7(3)، 208-193.
محزونزاده بوشهری، فاطمه. (1396). رابطه بین مهارتهای حل مسأله و خلاقیت دانشجویان با نقش واسطهگری خودکارآمدی تحصیلی: مدلیابی معادلات ساختاری. مجله ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 6(4)، 50-27.
معمارزاده، غلامرضا، ختائی، محمدرضا و عباسزاده مینق، شهلا. (1391). رابطه بین مؤلفههای سرمایه روانشناختی و تعهد سازمانی کارکنان (اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی). فصلنامه پژوهشهای مدیریت، 96، 10-1.
هدایتی، مهرنوش و ماهزاده، حامد. (1395). فلسفه برای کودکان و مهارت حل مسأله اجتماعی. مجله علوم تربیتی، 23(1)، 54-29.
Aliyev, R., & Erhan, T. (2015). Self-efficacy in counseling: The role of organizational psychological capital, job satisfaction, and burnout. Procedia Social and Behavioral Sciences, 190, 97-105.
Bayrami, M., & Movahedi, Y. (2015). The effectiveness of social skills training on psychological capital among university students of tabriz city. Quarterly Journal of Social Work, 4(1), 30-37.
Brandt, T., Gomes, J., & Boyanova, D. (2011). Personality and psychological capital as European countries. Finnish. Journal of Business Economics, 3(11), 263-289.
D'Zurilla, T. & Sheedy, T. C. (1992). The relation between social problem solving ability and ubsequent level of academic competence in college student. Cognitive Therapy and Research, 16, 89-599.
D'Zurilla, T. J., Maydeu-Olivares, A., & Gallardo-Pujol, D., (2011). Predicting social problem solving using personality traits. Personal. Individ. Differ, 50(2), 142–147.
Eizadifard, R., Sepasi & Ashtiani, M. (2010). Effectiveness of cognitive behavioral therapy with problem solving skills training on reduction of test anxiety symptoms. J Behav Sci, 4(1), 7-23.
Gresham, F. M. (2006). Social skills for teaching replacement behaviors: Remediating acquisition deficits in at risk student. Behavioral disorder, 3, 363-377.
Jiang, Xu., Lyons, M. D., & Huenbner, E. S. (2016). An examination of the reciprocal relations between life satisfaction and social problem solving in early adolescents. Journal of Adolescence, 53, 141-151.
Jun, W. H., & Lee, G. (2017). The role of ego-resiliency in the relationship between social anxiety and problem solving ability among South Korean nursing students. Journal of Nurse Edution Today, 49, 17-21.
Khalili, S. H., Gholamali Lavasani, M., & Azad Farsane, Y. T. (2015). Study of the effectiveness of group training problem-solving skills, on anger control high school students. Applied Psychological Research Quarterly, 6(1), 1-10.
Latifi, Z., Amiri, S. H., Malekpoor, M., & Molavi, H. (2009). The effectiveness of cognitive-social problem solving training to improve inter personal relations changing social behavior and understanding of students self-efficacy with learning disabilities. The Resent of Cognitive Science, 43, 70-84.
Lee, C. H., & Chu, K. K. (2016). Understanding the effect of positive psychological capital on hospitality intern's creativity for role performance. International Journal of Organizational Innovation, 8(4), 213.
Luthans, F., Luthans, K. W., & Luthans, B. C. (2004). “Positive psychological capital: Beyond human and social capital”. Business Horizons, 47, 45-50.
Luthans, F., Youssef, C., & Avolio, B. (2007). Psychological capital: Developing the human competitive edge. Oxford, England: Oxford University Press.
Peterson, S. J., & Luthans, F. (2003). "The positive impact & development of hopeful leaders". Leadership & Organization Development Journal, 24(1), 26-31.
Wonyou, J. (2017). The relationship among college students' psychological capital, learning empowerment, and engagement. Journal of Learning and Individual Differences, 49, 17–24.
Yang, N. Y., & Moon, S. Y. (2013). The impact of health status, health promoting behaviors, and social problem ability on college adjustment among nursing students. The Journal of Korean Academic Society of Nursing Education, 19(1), 33-42.
Zubair, A., & Kamal, A. (2015). Authentic leadership and creativity: Mediating role of work-related flow and psychological capital. Journal of Behavioural Sciences, 25(1), 150-171.