انصاری، بهجت؛ تسبیح سازان، سیدرضا؛ خادمی، علی؛ رضایی، خالد. (1400). بررسی اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر نگرانی، نشخوار فکری، و کنترل آسم در بیماران مبتلا به آسم. مجله پرستاری و مامایی،19(4)،278-298
حاجیآبادی، مهدی؛ بهشته، نیوشا. (1395). رابطهی مؤلفههای درون مدرسهای و خودکارآمدی اجتماعی با اضطراب تحصیلی دانشآموزان سال سوم دبیرستان. مجله روانشناسی مدرسه، 5(3)، 56-77
حسینی مهر، نجمه؛ خضری مقدم، نوشیروان؛ پوراحسان، سمیه. (1400). اثربخشی آموزش مبتنی بر شفقت بر خودکارآمدی اجتماعی، تحمل پریشانی و خودانتقادی در دختران نوجوان تحت سرپرستی سازمان بهزیستی. پژوهشنامه روانشناسی مثبت، 7(2)، 33-48
رهبر کرباسدهی، فاطمه؛ حسینخانزاده، عباسعلی؛ شاکری نیا، ایرج. (1401) اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تنظیم شناختی هیجان و خودکارآمدی اجتماعی نوجوانان مبتلا به صرع. مجله پژوهشهای کاربردی روانشناختی،13(2)، 1-16
سپهرزاد، سمیه؛ رستمی پور، الهام. (1401). بررسی اثربخشی درمان شناختی - رفتاری گروهی بر اضطراب امتحان و خودکارآمدی اجتماعی نوجوانان شهرستان اصفهان، هشتمین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در حوزه علوم تربیتی، روانشناسی و مشاوره ایران،تهران
سلیمی نژاد، سمیرا؛ رضائی ، اکبر؛ آزموده، معصومه. (1397) اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تنظیم شناختی هیجان، خرد، تفکر منطقی و سازگاری اجتماعی در نوجوانان دختر پرخاشگر. مجله دستاوردهای روانشناسی بالینی، 4(1)،1-20
کریمی؛ کلثوم. (1396). اثربخشی درمان شناختی – رفتاری بر مشکلات رفتاری، امید به زندگی و خودکارآمدی دانش آموزان دختر خانواده طلاق شهر سنندج. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه کردستان
لطیفی، زهره ؛ استکی آزاد، نسیم. (1391). اثربخشی بازسازی شناختی بر میزان خودکارآمدی اجتماعی، عاطفی، تحصیلی و خواندن دانش آموزان. فصلنامه پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 2(5)،80-98
لی هی، رابرت. تکنیکهای شناخت درمانی (راهنمای کاربردی برای متخصصین بالینی). ترجمه حمید پور، حسن ؛ اندوز، زهرا. (1398). تهران: انتشارات ارجمند.
مرادی بیدهندی، ریحانه ؛ رسولی ساروی، ثمانه. (1399). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر خودکارآمدی دختران نوجوان دارای نشانههای اضطراب اجتماعی، ششمین همایش بینالمللی روانشناسی مدرسه،تهران
مرتضوی ولشکلایی، سید مهدی. (1398). بررسی اثربخشی درمان شناختی-رفتاری بر افزایش تاب آوری و مهارتهای اجتماعی نوجوانان پسر بزهکار. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی
مصباح، ایمان؛ حجت خواه، سید محسن؛ گل محمدیان، محسن. (1397). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهبود رابطه والد-فرزندی در مادران دارای کودک کم توان ذهنی. پژوهشهای روان شناسی بالینی و مشاوره، 8(2)، 84 – 100.
Aune, T., Juul, E. M. L., Beidel, D. C., Nordahl, H. M., & Dvorak, R. D. (2021). Mitigating adolescent social anxiety symptoms: the effects of social support and social self-efficacy in findings from the Young-HUNT 3 study. European Child & Adolescent Psychiatry, 30(3), 441-449.
Blackmore, C., Vitali, J., Ainscough, L., Langfield, T., & Colthorpe, K. (2021). A Review of Self-Regulated Learning and Self-Efficacy: The Key to Tertiary Transition in Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM). International Journal of Higher Education, 10(3), 169-177.
Bodden, D. H., & Matthijssen, D. (2021). A Pilot Study Examining the Effect of Acceptance and Commitment Therapy as Parent Counseling. Journal of Child and Family Studies, 30(4), 978-988
Caletti, E., Massimo, C., Magliocca, S., Moltrasio, C., Brambilla, P., & Delvecchio, G. (2022). The role of the acceptance and commitment therapy in the treatment of social anxiety: An updated scoping review. Journal of Affective
Erozkan, A., & Deniz, S. (2012). The influence of social self-efficacy and learnd resourcefulness on loneliness. the online journal of counselling and education, 1(2), 21.35
Fransson, E., Låftman, S. B., Östberg, V., & Bergström, M. (2018). Wellbeing among children with single parents in Sweden: Focusing on shared residence. The triple bind of single -parent families: Resources, employment and policies to improve well -being, 145 -167.
Hayes, S. C., Strosahl, K. D., & Wilson, K. G. (2011). Acceptance and commitment therapy: The process and practice of mindful change. New York: Guilford Press
Heimberg, R. G. & Becker, R. E. (2002). Cognitive – behavioral group Therapy for social phobia: Basic mechanisms and clinical strategies. New York: Guil ford press
Heintz-Martin, V. K., & Langmeyer, A. N. (2020). Economic situation, financial strain and child wellbeing in stepfamilies and single-parent families in Germany. Journal of Family and Economic Issues, 41(2), 238-254
Otte, C. (2022). Cognitive behavioral therapy in anxiety disorders: current state of the evidence. Dialogues in clinical neuroscience.
Pateraki, E., & Morris, P. G. (2018). Effectiveness of cognitive behavioural therapy in reducing anxiety in adults and children with asthma: a systematic review. Journal of Asthma, 55(5), 532-554
Petersen, J. M., Davis, C. H., Renshaw, T. L., Levin, M. E., & Twohig, M. P. (2022). School-Based Acceptance and Commitment Therapy for Adolescents With Anxiety: A Pilot Trial. Cognitive and Behavioral Practice.
Reyes, A. T. (2022). The process of learning mindfulness and acceptance through the use of a mobile app based on acceptance and commitment therapy: a grounded theory analysis. Issues in Mental Health Nursing, 43(1), 3-12
Smith, H., & Betz, N.E. (2000). Development and evaluation of a measure of social self-efficacy in college students. Journal of Career Assessment, 8 (3), 232-302.
Stack, R. J., & Meredith, A. (2018). The impact of financial hardship on single parents: An exploration of the journey from social distress to seeking help. Journal of family and economic issues , 39(2), 233 - 242. [Link]
Ten Brink, M., Lee, H. Y., Manber, R., Yeager, D. S., & Gross, J. J. (2021). Stress, sleep, and coping self-efficacy in adolescents. Journal of youth and adolescence, 50(3), 485-505.
Van Gasse, D., & Mortelmans, D. (2020). With or Without You–Starting Single -parent Families: A Qualitative Study on How Single Parents by Choice Reorganise Their Lives to Facilitate Single Parenthood from a Life Course Perspective. Journal of Family Issues , 41(11), 2223 -2248. [Link]
Yıldız, E. (2020). The effects of acceptance and commitment therapy on lifestyle and behavioral changes: A systematic review of randomized controlled trials. Perspectives in psychiatric care, 56(3), 657-690
Yorks, J. (2022). Singled out no longer: The changing narratives and types of single‐parent families. Sociology Compass, 16(2), e12951.
Zheng, Y., & Ye, Y. (2022). Prediction of Cognitive-Behavioral Therapy using Deep Learning for the Treatment of Adolescent Social Anxiety and Mental Health Conditions. Scientific Programming, 2022.