بهادری خسروشاهی، جعفر، حبیبی کلیبر، رامین و فرید، ابوالفضل. (1396). اثربخشی برنامه آموزش مروج سلامت بر استرس تحصیلی، مهارتهای زندگی و رفتارهای پرخطر در دانشآموزان. دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، ۱۰(1)، 73-64.
پورمحمد قوچانی، کامران، قدمپور، عزتاله، یوسفوند، مهدی.، پادروند، پیمان و آج، آرمان. (1398). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی–فراشناختی بر سبکهای حل مسأله و تفکر ارجاعی دانشآموزان دختر. اندیشههای نوین تربیتی، 2(52)، 203-216.
حویزه، زینب و دشتبزرگی، زهرا. (1396). اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهنآگاهی بر خودتوصیفگری بدنی و تفکر ارجاعی منفی دختران نوجوان مبتلا به اختلال خوردن. سلامت جامعه، 11(3 و 4)، 75-65.
روئین، حسین، حسینزاده، بابک و شوشیصنمی، فرنگیس. (1399). تأثیر روانشناسی مثبتگرا بر گرایشهای اسنادی و تفکر ارجاعی دانشآموزان متوسطه مبتلا به اضطراب امتحان. هفتمین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در حوزه علومتربیتی، روانشناسی و مشاوره ایران، تهران.
زارع برگآبادی، معصومه، تقیلو، صادق و کاکاوند، علیرضا. (1395). رابطه بین اضطراب و افسردگی با میانجیگری تفکر ارجاعی و کمالگرایی به روش معادلات ساختاری. اصول بهداشت روانی، 18(ویژهنامه سومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علومتربیتی)، 464-455.
قدمپور، عزتاله، برزگر بفرویی، مهدی و حیدریانی، لیلا. (1398). رابطه بین ابعاد چشمانداز زمان و فرسودگی تحصیلی: نقش واسطهای تفکر ارجاعی. شناخت اجتماعی، 8(1)، 140-125.
کریمی، سارا و حبیبی مرضیه. (1396). آموزش مهارتهای فراشناختی بر کاهش تفکر ارجاعی و بهبود خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان با شادکامی پایین. دستاوردهای روانشناسی بالینی، 3(4)، 340-321.
کریمی، سیدبهاءالدین و مهرپرور، مهری. (1400). اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بر تفکر ارجاعی و یادگیری خودراهبر در دانشآموزان. چشمانداز برنامه درسی و آموزش، 1(4)، 90-75.
موسیبیگی، طیبه، آسانی، توران و محمدی، ربابه. (1397). اثربخشی درمان خوددلسوزی شناختی بر تغییر سطح تفکر ارجاعی و باورهای فراشناختی دانشآموزان مبتلا به افسردگی. پنجمین همایش ملی پژوهشهای نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی ایران (با رویکرد فرهنگ مشارکتی)، تهران، ایران.
یوسفوند، مهدی، میردریکوندی، فضلالله، سپهوندی، محمدعلی و فرخزادیان، علیاصغر. (1398). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی-فراشناختی بر تغییر سطح تابآوری تحصیلی و تفکر ارجاعی دانشآموزان دختر. آموزش و ارزشیابی، 12(45)، 30-13.
Drost, J., Van der Does, W., Van Hemert, M. A., Penninx, W. J. H., & Spinhoven, P. (2014). Repetitive negative thinking as a transdiagnostic factor in depression and anxiety: A conceptual replication. Journal of Behaviour Research and Therapy, 63(3), 177-183.
Ehring, T., Zetsche, U., Weidacker, K., Wahl, K., & Ehlers, A. (2010). The Perseverative Thinking Questionnaire (PTQ): Validation of a contentindependent measure of repetitive negative thinking. Behavior Therapy & Expermental Psychiatry, 42(2), 225-232.
Grol, M., Hertel, P. T., Koster, E. H. W., & De Raedt, R. (2015). The effects of rumination induction on attentional breadth for self-related information. Clinical Psychological Science, 3(4), 607-618.
Huang, H., Movellan, J., Paulus, M. P., & Harlé, K. M. (2015). The influence of depression on cognitive control: Disambiguating approach and avoidance tendencies. PLoS One, 10, 1–13.
Inácio, M. J., & Salma, M. H. (2011). the competence of learning to learn in reduce inferential thinking: Promoting reflective thinking of the trainer of trainers, the role of Cognitive and metacognitive strategy training reflexive portfolio. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 29(4), 611-619.
McEvoy, P. M., Mahoney, A. E., & Moulds, M. L. (2010). Are worry, rumination, and post-event processing one and the same?: Development of the Repetitive Thinking Questionnaire. Journal of anxiety disorders, 24(5), 509-519.
McEvoy, P. M., Watson, H., Watkins, E. R., & Nathan, P. (2013). The relationship between worry, rumination, and comorbidity: Evidence for repetitive negative thinking as a transdiagnostic construct. Journal of Affective Disorders, 151(3), 313-320.
Mills, C., Grant, M., Lechner, V., & Judan, R. (2014). Relationship between trait repetitive negative thinking styles and symptoms of psychopathology. Personality and Individual Differences, 71(3), 19-24.
Roese, N. J., & Epstude, K. (2017). The functional theory of counterfactual thinking: New evidence, new challenges, new insights. Advances in Experimental Social Psychology, 56, 61-69.
Short, M. M., & Mazmanian, D. (2016). Perfectionism and negative repetitive thoughts: Examining a multiple mediator model in relation to mindfulness. Personality and Individual Differences, 55(6), 716-721.
Spinhoven, P., van Hemert, A. M., & Penninx, B. W. J. H. (2018). Experiential avoidance and bordering psychological constructs as predictors of the onset, relapse and maintenance of anxiety disorders: One or many? Cognitive Therapy and Research, 41(6), 867–880.
Szkodny, L. E. (2010). The Preservative Thinking Questionnaire: Development and validation Pennsy lvania State University. https://etda.libraries.psu.edu/files/final_submissions/3732
Victoria, L. W.
, Alexopoulos, G. S., Ilieva, I., Stein, A. T., & … (2019). White matter abnormalities predict residual negative self-referential thinking following treatment of late-life depression with escitalopram: A preliminary study.
Journal Affect Disord, 15, 62-69.
Watkins, E. R., & Roberts, H. (2020). Reflecting on rumination: Consequences, causes, mechanisms and treatment of rumination. Behaviour Research and Therapy, 127(7), 103573.
Wong, J., McEvoy, M., & Rapee, M. (2015). A Comparison of Repetitive Negative Thinking and Post-Event Processing in the Prediction of Maladaptive Social-Evaluative Beliefs: A Short-Term Prospective Study”. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, 10(24), 1-12.
Yang, C. (2017). Learning strategy use of chinese PhD students of social sciences in Australian Universities. PhD Thesis of Philosophy, Griffith University, Australia.