برقی ایرانی، زیبا، بگیان کولهمرزی، محمدجواد؛ مرادی، آسیه و نجاتی، نعمتالله. (1398). ساختار عاملی تاییدی و ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه چندبعدی اشتیاق دانشجویان. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 8(21)، 142-113.
بشرپور، سجاد و نصری نصرآبادی، بهنام. (1394). بررسی رابطه بین اشتیاق تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی. کنفرانس بینالمللی یافتههای نوین پژوهشی در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران.
جاودان، موسی، حاجی علیزاده، کبری و رفیعی پور، امین. (1394). رابطه علی بهزیستی ذهنی، کیفیت زندگی و سبک های هویت با پیشرفت تحصیلی از طریق خود کارآمدی تحصیلی در دانشآموزان پسر دوره متوسطه شهر بندرعباس. پژوهش در نظامهای آموزشی، 30، 145-123.
صفائی، اسفندیار، خسروی، مهدیه، شاهمرادی، مراد و شیخی، سعید. (1397). رابطه خود ارزشمندسازی و ذهنآگاهی با اشتیاق تحصیلی در دانش آموزان. پنجمین همایش ملی روان شناسی مدرسه، تهران.
صیادی، یاسر و سلیمانی، حبیب. (1401). بررسی رابطه میان خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی با توجه به نقش میانجی خودتنظیمی در میان دانشجویان رشته زبان انگلیسی. تدریس پژوهی، 10(1)، 106-81.
قاسمی جوبنه، رضا، عربزاده، مهدی؛ جلیلی نیکو، سعید، محدعلیپور، زینب، محسنزاده، فرشاد. (۱۳۹۴). بررسی روایی و پایایی نسخه فارسی فرم کوتاه پرسشنامه ذهنآگاهی فرایبورگ. نشریه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۴(۲)، ۱۳۷- ۱۵۰.
ملایی، فاطمه، حجازی، مسعود، یوسفی، مجید و مروتی، ذکرالله. (1399). نقش میانجی ذهنآگاهی در رابطه بین اشتیاق تحصیلی و سرزندگی تحصیلی دانشآموزان دختر. پژوهش در نظامهای آموزشی، 14(48)، 90-75.
میرز، لاورنس، گامست، گلن و گارینو، ا. جی. (2013/ 1399). پژوهش چندمتغیری کاربردی (طرح و تفسیر). ترجمه حسن آبادی و همکاران، تهران: انتشارات رشد.
نورعلیزاد، رحمان و درویشی، شهناز. (1400). بررسی رابطه ذهنآگاهی با اشتیاق تحصیلی و احساس تعلق به مدرسه در دانشآموزان دختر دوره متوسطه اول شهر اهواز. اولین کنفرانس بینالمللی علوم تربیتی، روانشناسی، علوم ورزشی و تربیت بدنی، ساری.
Alivernini, F., & Lucidi, F. (2011). Relationship between social context, self-efficacy, motivation, academic achievement, and intention to drop out of high school: A longitudinal study. The Journal of educational Research, 104 (4), 241-252.
Bakti, A. M. P., Kristina, D., & Sumardi, S. (2022). An Academic Self-Efficacy as a Predicator of Senior High School Students’ Participation in English Debate Club. AL-ISHLAH: Jurnal Pendidikan, 14(3), 2625-2636.
Bandura, A. (2012). On the functional properties of perceived self-efficacy revisited. Journal of Management, 38(1), 9-44.
Closson, L. M., & Boutilier, R. R. (2017). Perfectionism, academic engagement, and procrastination among undergraduates: The moderating role of honors student status. Learn Individ Differ, 57, 157-62.
Cura, Ş. Ü., & Atay, S. (2023). Correlation between mindfulness, empathy and compassion levels of nursing students: A cross-sectional study. Archives of Psychiatric Nursing, 42, 92-96.
Dogan, U. (2015). Student engagement, academic self-efficacy, and academic motivation as predictors of academic performance. The Anthropologist, 20(3), 553-561.
Falkenstrom, F. (2010). Studying Mindfulness in experienced meditators: A quasi-experimental approach. Personality and Individual Differences, 48, 305-310.
Guajardo Leal, B. E., Navarro-Corona, C., & Valenzuela González, J. R. (2019). Systematic mapping study of academic engagement in MOOC. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 20(2), 114-139.
Gunuc, S., & Kuzu, A. (2015). Student engagement scale: development, reliability and validity. Assessment & Evaluation in Higher Education, 40(4), 587-610.
Jennings, P. A. (2023). Minding the Gap: Attending to Implementation Science and Practice in School-Based Mindfulness Program Research. Mindfulness, 1-8.
Jeong, J. H., Song, K. W., & Lee, C. H. (2015). The relationship between social support of teachers and academic engagement of specialized vocational high school students. Journal of the Korean Institute of Industrial Educators, 40(2), 92-110.
Jinks, J., & Morgan, V. (1999). Children's perceived academic self-efficacy: An inventory scale. The Clearing House, 72(4), 224-230.
Joët, G., Usher, E. L., & Bressoux, P. (2011). Sources of self-efficacy: An investigation of elementary school students in France. Journal of Educational Psychology, 103(3), 649-663.
Johnson, S. R., & Stage, F. K. (2018). Academic engagement and student success: Do high-impact practices mean higher graduation rates?. The Journal of Higher Education, 89(5), 753-781.
Lavasani, M. G., Ejei, J., & Afshari, M. (2009). The relationship between academic self-efficacy and academic engagement with academic achievement. Journal of Psychology, 13(3), 289–305.
Oyler, D. L., Price-Blackshear, M. A., Pratscher, S. D., & Bettencourt, B. A. (2022). Mindfulness and intergroup bias: A systematic review. Group Processes & Intergroup Relations, 25(4), 1107-1138.
Paunonen, S. V., & Hong, R. Y. (2010). Self-efficacy and the prediction of domain-specific cognitive abilities. Journal of Personality, 78(1), 339-360.
Perkmann, M., Salandra, R., Tartari, V., McKelvey, M., & Hughes, A. (2021). Academic engagement: A review of the literature 2011-2019. Research Policy, 50(1), 104114.
Robbins, S. B., Lauver, K., Le, H., Davis, D., Langley, R., & Carlstrom, A. (2004). Do psychosocial and study skill factors predict college outcomes? A meta-analysis. Psychological Bulletin, 130(2), 261-288.
Sagui‐Henson, S. J., Levens, S. M., & Blevins, C. L. (2018). Examining the psychological and emotional mechanisms of mindfulness that reduce stress to enhance healthy behaviours. Stress and Health, 34(3), 379-390.
Shahbaz, W., & Parker, J. (2022). Workplace mindfulness: An integrative review of antecedents, mediators, and moderators. Human Resource Management Review, 32(3), 100849.
Shkullaku, R. (2013). The Relationship between Self Efficacy and Academic Performance in the context of gender among Albanian Students. Journal of European Academic Research, 4, 467–478.
Taghani, A., & Razavi, M. R. (2022). The effect of metacognitive skills training of study strategies on academic self-efficacy and academic engagement and performance of female students in Taybad. Current Psychology, 41(12), 8784-8792.
Tschannen‐Moran, M., Bankole, R. A., Mitchell, R. M., & Moore, D. M. (2013). Student academic optimism: A confirmatory factor analysis. Journal of Educational Administration, 51(2), 150-175.
Walach, H., Buchheld, N., Buttenmüller, V., Kleinknecht, N., & Schmidt, S. (2006). Measuring mindfulness—the Freiburg mindfulness inventory (FMI). Personality and Individual Differences, 40(8), 1543-1555.
Walach, H., Buchheld, N., Grossman, P., Buttenmuller, V., Kleinknecht, N., & Schmidt, S. (2001). Measuring mindfulness in insight meditation (Vipassana) and meditation-based psychotherapy: The development of the Freiburg Mindfulness Inventory (FMI). Journal for Meditation and Meditation Research, 1(1), 11-34.
Wang, Z. E. (2008). Academic motivation, mathematics achievement, and the school context: Building achievement models using TIMSS 2003. University of Missouri-Columbia.
Zhang, Y., Qin, X., & Ren, P. (2018). Adolescents' academic engagement mediates the association between Internet addiction and academic achievement: The moderating effect of classroom achievement norm. Computers in Human Behavior, 89, 299-307.