اسمخانی اکبرینژاد، هادی. (1393). مشاوره و رواندرمانی با رویکرد رفتاردرمانی عقلانی- هیجانی. تبریز: انتشارات هلتاک.
جعفرزاده، مهشید؛ علیپور، احمد؛ اورکی، محمد و قاسمزاه، عزیزرضا. (1393). مقایسه راهبردهای مقابلهای و سبکهای دلبستگی افراد دارای اختلال هویت جنسی با افراد بدون اختلال هویت جنسی. مجله روانشناسی سلامت، 3(1)، 115-97.
زنوزیان، سعیده؛ غرایی، بنفشه و یکه یزداندوست، رخساره. (1389). اثربخشی آموزش حل مسأله در تغییر راهبردهای مقابلهای دانشجویان. فصلنامهی پژوهشهای روانشناختی دانشگاه تبریز،5(20)، 83-101.
ساعتچی، محمود؛ کامکاری، کامبیز و عسکریان، مهناز. (1395). آزمونهای روانشناختی. تهران: ویرایش.
سلطانیزاده، محمد؛ نعمتی، ندا و لطیفی، زهره. (1398). ویژگیهای روانسنجی پرسشنامهی هویت جنسیتی/ ملال جنسیتی برای نوجوانان و بزرگسالان در نوجوان دختر. فصلنامهی پژوهش در سلامت روانشناختی، 13(4)، 114-102.
شارف،
ریچارد اس. (1996).
نظریههای رواندرمانی و مشاوره. ترجمهی مهرداد فیروزبخت (1398). تهران: انتشارات رسا.
صدری دمیرچی، اسماعیل و آقازاده اصل، مهناز. (1396). اثربخشی گروهدرمانی شناختی- رفتاری بر سبکهای مقابلهای در مبتلایان به مولتیپل اسکلروزیس. فصلنامهی افق دانش، 23(2)، 122-118.
فتی، لادن؛ محمدخانی، شهرام؛ موتابی، فرشته و کاظمزاده، مهرداد. (1385). راهنمای عملی برگزاری کارگاههای آموزش مهارتهای زندگی. تهران: انتشارات وزارت بهداشت.
گلزار، حمیدرضا؛ افلاکسیر، عبدالعزیز و ملازاده، جواد. (1395). مدلسازی معادلههای
ساختاری نگرشهای ناکارآمد و افسردگی: بررسی نقش واسطهای سبک پاسخنشخوار. مجلهی روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، ۲۲(۴)، 329-318.
لیوارجانی، شعله؛ نجارپور استادی، سعید؛ زعفرانچیزاده، مینا و اسمخانی اکبرینژاد، هادی. (1394). بررسی رابطه سلامت عمومی با راهبردهای مقابلهای و سبکهای هویت. زن و مطالعات خانواده، 7(28)، 113-93.
مرادی، حجتاله؛ باصری، احمد و معاون جولا، راضیه. (1397). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی (حلمسأله، تصمیمگیری، تفکر خالق). بر عزتنفس فرزندان شاهد و ایثارگر شهر تهران. مجلهی روانشناسی نظامی، 31(14)، 53-47.
Bartlett, N. C., Vasey, P. L., & Bukowski, W. M. (2000). Is gender identity disorder in children a mental disorder? Sex Roles, 43, 753-785.
Beck, A. T., Brown, G., Steer, R. A., & Weissman, A. N. (1991). Factor analysis of the Dysfunctional Attitude Scale in a clinical population. Psychological Assessment: A Journal of Consulting and Clinical Psychology, 3(3), 478-483.
Cornish, M (2012). The impact of internalised homophobia and coping strategies on psychological distress following the experience of sexual prejudice. Ph.D. Thesis, University of Hertfordshire, Hertfordshire.
De la Fuente, J., Fernandez-Cabezas, M., Cambil, M., Vera, M. M., Gonzalez-Torres, M. C., & Artuch-Garde, R. (2017). Linear relationship between resilience, learning approaches, and coping strategies to predict achievement in undergraduate students.
Frontiers in Psychology, 8: 1039.
Folkman, S., & Lazarus, R. S. (1985). If it changes it must be a process: Study of emotion and coping during three stages of a college examination. Journal of Personality and Social Psychology, 48(1), 150-170.
Goldfried, M. R., & Bell, A. C. (2003). Extending the boundaries of research on adolescent development. Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology, 32, 531-535.
Grossman, A. H., D’Augelli, A. R., Howell, T. J., & Hubbard, S, (2005). Parents’ reactions to transgender youths’ gender nonconforming expression and identity. Journal of Gay and Lesbian Social Services, 18(1), 3-16.
Ilesanmi, O. O. (2015). Gender Dysphoric Disorder (GDD) in adolescence: A psycho-social issue for faithbased groups and cultural societies in Nigeria. International Journal of Gender and Women’s Studies, 3(2), 202-218.
Malouff, J. M., Thorsteinsson, E. B., & Schutte, N. S. (2007). The efficacy ofproblem solving therapy in reducing mental and physical health problems: ameta-analysis. Clinical Psychology Review, 27(1), 46-57.
Mousavi, S. M., Habibollahi, S., & Ghasemnejad, S. M. (2015). A comparison of life quality and social adjustment among normal people and those with gender identity disorder (transsexual (. Journal of Applied Environmental and Biological Sciences, 5(8), 19-24.
Rajini, T., & Ramakrishna, P. (2016). Gender dysphoria “i am a woman soul trapped in male body”: a case report. The International Journal of Indian Psychology, 3(4), 157-164.
Ryan, C. (2003). Lesbian, gay, bisexual, and transgender youth: Health concerns, services, and care. Clinical Research and Regulatory Affairs, 20, 137-158.
Simon, L., Zsolt, U., Fogd, D., & Czobor, P. (2011). Disfunctional core beliefs, perceived parenting behavior andpsychopathology in gender identitydisorder: A comparison of male-tofemale, female-to-male transsexual andnontranssexual control subjects. Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 42, 38-45.
Steensma, T. D., Keukels, B. P. C., De Vries, A. L. C., & Cohen- Kettenis, P. T. (2013). Gender identity development in adolescence. Hormones and Behavior, 64(2), 288-297.
Syed Masroor, A., & Abdul Ghani, K. (2013). Gender identity disorder is not simply two in one. The International Medical Journal Malaysia, 12(2), 83-85.
Zucker, K. J., Bradley, S. J., Owen-Anderson, A., Kibblewhite, S. J., Wood, H., Singh, D., & Choi, K. (2012). Demographics, behavior problems and psychosexual characteristies problems and psychosexual characteristies of adolescents with gender identity disorder or transvestic fetishism. Journal of Sex and Marital Therapy, 38(2), 151-189.