آرغا، آذر و اسدی، فرزانه (1401). تأثیر استرس و اضطراب بر یادگیری دانشآموزان ابتدایی. هشتمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، مشاوره و علوم، 20 اسفند 1399.
باعزت، فرشته؛ صادقی، منصوره سادات؛ ایزدی فرد، راضیه و روبنزاده، شرمین (1391). اعتباریابی و رواسازی آزمون اضطراب امتحان فریدبن: فرم فارسی. مطالعات روانشناختی، 8(1)، 66-51.
پورشهریار، حسین (1393). اثربخشی آموزش الگوی برنامهریزی درسی مبتنی بر خود نظمدهی و پاداش بر کاهش اضطراب امتحان دانشجویان. روانشناسی کاربردی، 8(2)، 117-101.
پیری، موسی؛ بخشایش، همایون و عنایتی، بهار (1395). مدل یابی معادلات ساختاری ارتباط راهبردهای کنترل فکر و معنا در زندگی با عملکرد تحصیلی دانشجویان. آموزش و ارزشیابی، 9(35)، 169،-155.
دیانی دردشتی، یاسمین؛ فرهادی، منیره؛ حائری عراقی، زینب السادات؛ بنائی اصفهانی، طیبه و علیخانلی، مرجان (1400). نقش و جایگاه اضطراب در کاهش یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی. نخستین همایش ملی ایدههای کاربردی در علوم تربیتی، روانشناسی و مطالعات.
رشیدی، محمد امین؛ پورنجف، عبدالحسین؛ کاظمی، مقداد و کیخاونی، ستار (1397). بررسی وضعیت سلامت عمومی با استفاده از پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ در میان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال 1394. مجله علوم پزشکی دانشگاه ایلام، 26(3)، 26-16.
زارع، حسین؛ رجبزاده، سمیه و مقدمی، نجمه (1395). پیشبینی راهبردهای خودتنظیمی از مؤلفههای کنترل فکر، فصلنامه مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی مشهد (افق توسعه آموزش پزشکی)، 2(7)، 20-14.
سالاریپور، سیده مولود (1402). تأثیر رنگآمیزی ماندالا بر توجه، حافظه کاری و اضطراب امتحان دانشآموزان دختر سال دوازدهم شهر اهواز. رساله دکتری روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
شهبازیان خونیق، آرش و حسنی، امید (1396). نقش اضطراب امتحان و نارسایی هیجانی در فرسودگی تحصیلی دانشجویان. پژوهشهای تربیتی، 4(35)، 50-36.
صابری، محدثه؛ عمادیان، سیدعلیا؛ محمدیان، ابراهیم و مهدینژاد، گلین (1398). تأثیر رنگآمیزی ماندالا بر کاهش اضطراب، در زنان مبتلا به سوءمصرف مواد. اعتیاد پژوهی، 13(53)، 284-269.
عطایی آراسته، سعید (1402). تأثیر آموزش تابآوری خانواده بر رضایت زناشویی و سلامت روان مادران دارای فرزند کمتوان ذهنی قروه در گزین. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی همدان.
قاسمی، زهرا؛ مرادی، کورش؛ رنجکش، زهرا؛ دیودل، محمدرحیم و کریمی، کیان (1400). تأثیر استرس در یادگیری دانشآموزان. نهمین همایش ملی علمی پژوهشی روانشناسی و علوم تربیتی، شیروان.
قمری، حسین؛ بصیر، سیدمحمد؛ فرزانه، عسگر و قوی بازو، عفت (1398). اثربخشی ماندالا درمانی در کاهش اضطراب نوجوانان. فرهنگ مشاوره و رواندرمانی دانشگاه علامه طباطبایی، 10(40)، 112-99.
لادن، فتی؛ موتایی، فرشته؛ مولودی، رضا و ضیایی، کاوه (1389). کفایت روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامه کنترل فکر و پرسشنامه افکار اضطرابی در دانشجویان ایرانی. روشها و مدلهای روانشناختی، 1(1)، 104-81.
محمدخانی، شهرام و مظلوم، مریم (1389). رابطه باورهای فراشناختی و راهبردهای کنترل فکر با اضطراب صفت. روانشناسی معاصر، 23-32.
معافیپور، سارا (1399). تدوین بسته رنگآمیزی بیانگر بر پایه الگوی ماندالا و ارزیابی اثربخشی آن بر احساس تنهایی نوجوانان بیسرپرست دختر شهر اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه هنر اصفهان، دانشکده پژوهشهای عالی هنر و کارآفرینی.
معنویپور، داوود (1390). بررسی مشخصههای روانسنجی آزمون اضطراب امتحان در دانشجویان. اندازهگیری تربیتی، 2(5)، 17-1.
نریمانی، محمد؛ ابوالقاسمی، عباس و بخشیان، فرشته (1390). ارزیابی شناختی و راهبردهای کنترل فکر در بیماران مبتلا به PTSD و افراد بهنجار. مطالعات روانشناسی بالینی، 1(3)، 20-1.
Abramowitz, J. S., & Schweigwer, A. (2009). Unwanted intrusive and worrisome in adults with attention deficit/ hyperactivity disorder. Psychiatry Research, 168, 230-233.
Angellim, C., Satiadarma, M. P., & Subroto, U. (2020). Mandala drawing for reducing test anxiety in college student. In The 2nd Tarumanagara International Conference on the Applications of Social Sciences and Humanities (TICASH 2020) (pp. 451-456). Atlantis Press.
Brown, K. W., & Ryan, R. M. (2003). Mindful attention awareness scale. Journal of Personality and Social Psychology, 18(23), 3253-3261.
Campenni, C. E., & Hartman, A. (2020). The effects of completing mandalas on mood, anxiety, and state mindfulness. Art Therapy, 37(1), 25-33.
Carlson, L. E., & Brown, K. W. (2005). Validation of the Mindful Attention Awareness Scale in a cancer population. Journal of Psychosomatic Research, 58(1), 29-33.
Carsley, D., & Heath, N. L. (2018). Effectiveness of mindfulness-based coloring for test anxiety in adolescents. School Psychology International, 39(3), 251-272.
Friedman, I. A., & Bendas-Jacob, O. (1997). Measuring perceived test anxiety in adolescents: A self-report scale. Educational and Psychological Measurement, 57(6), 1035-1046.
Green, E. J., Drewes, A. A., & Kominski, J. M. (2013). Use of mandalas in Jungian play therapy with adolescents diagnosed with ADHD. International Journal of Play Therapy, 22(3), 159-172.
Hosseini, M., & Borzabadi Farahani, Z. (2022). Evaluating the effectiveness of mandala coloring on mental health in iran: a systematic review. Journal of Health Sciences & Surveillance System, 10(2), 144-149.
Jakobsson Støre, S., & Jakobsson, N. (2022). The effect of mandala coloring on state anxiety: A systematic review and meta-analysis. Art Therapy, 39(4), 173-181.
Kim, T. H., & Li, E. (2018). Mandala art therapy: Intervention for individuals with autism spectrum disorder. Journal Psychology Malaysia, 32(1), 97-113.
Lee, S. L. (2018). Why color mandalas? A study of anxiety-reducing mechanisms. Art Therapy, 35(1), 35-41.
Li, W. H., Chung, J. O., Chui, M. M., & Chan, P. S. (2009). Factorial structure of the Chinese version of the 12‐item General Health Questionnaire in adolescents. Journal of Clinical Nursing, 18(23), 3253-3261.
Lorentzsen, K. (2019). The mandala as response art: A method for centering, containing, and exploring. Capstone thesis Lesley University.
Noonan, S. J. (2022). Reconnecting after isolation: Coping with anxiety, depression, grief, PTSD, and more. JHU Press.
Prince, A. (2023). Science Education Scholars’ Views and Approaches to Qualitative Research. Journal of Educational Technology and Instruction, 2(2), 108-117.
Rodak, J. A. (2017). PTSD's True Color; Examining the effect of a short-term coloring intervention on the stress, anxiety and working memory of veterans with PTSD. UNF Graduate Theses and Dissertations.
Roquet, D. C., Sasand, C., & Potts, D. (2021). Exploring anima: a brain-computer interface for peripheral materialization of mindfulness state during mandala coloring. Taylor and Francis Group, 1-42.
Van Dam, N. T., Earleywine, M., & Borders, A. (2010). Measuring mindfulness? An item response theory analysis of the Mindful Attention Awareness Scale. Personality and Individual Differences, 49(7), 805-810.
Wells, A. & Davies, M. I. (1994). The Thought Control Questionnaire: A measure of individual differences in the control of unwanted thoughts. Behavior Research and Therapy, 23, 174-171.