اصغرنژاد، طاهره، احمدی ده قطب الدینی، احمد، فرزاد، ولی الله؛ خداپناهی، محمد کریم (1385). مطالعه ویژگیهای روانسنجی مقیاس خودکارآمدی عمومی شرر. مجله روان شناسی، 10(3)، 262- 274. magiran.com/p637621
پاینده، قریبا؛ برجعلی، محمود (1397). اثربخشی درمان هیجان مدار بر تاب آوری وخودکارآمدی مقابله ای با مشکلات در زنان مبتلا به دیابت. دومین کنفرانس بین المللی روانشناسی، مشاوره، تعلیم و تربیت، مشهد، ایران.
https://civilica.com/doc/843389/
تنهادوست، کتایون؛ فرجی، مریم (1400). اثربخشی درمان هیجان مدار بر امید به زندگی زنان سرپست خانوار. اولین همایش ملی روان درمانی ایران، اردبیل، ایران.
https://civilica.com/doc/1347212 /
جلالی ریگی، مهری؛ آزادآبگرمی، فرشته (1400). بررسی رابطه امید به زندگی، تنهایی و علایم افسردگی در افراد مسن. اولین کنفرانس بین المللی علوم تربیتی، روانشناسی و علوم انسانی، بروکسل، بلژیک.
https://civilica.com/doc/1218305/
حشمتی، آرزو؛ خاکپور، ساحل، کوثری، زهرا؛ محمدی، مجید؛ زنوزیان، سعیده (1398). شیوع خودکشی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان. تحقیقات علوم رفتاری، ۱۷(۱)، ۳۵-۴۳.doi. 10.52547/rbs.17.1.35
خانجانی، مهدی، صالحی، ترنم؛ برجعلی، احمد (1400). اثربخشی درمان هیجان محور بر خودکارآمدی والدگری و احساس گناه مادران کودکان دچار آسیب سوختگی. مطالعات روان شناسی بالینی، 11(43)، 109-136.
doi.10.22054/jcps.2021.58384.2499
دلاور، علی؛ نجفی، محمود (1392). خصوصیات روانسنجی مقیاس خودکارآمدی عمومی در کارکنان دانشگاه. فصلنامه اندازه گیری تربیتی، 3(12)، 87- 104.
زهرهوند، مهدی، صباحی، پرویز؛ رفیعی نیا، پروین (1399). اثربخشی آموزش مبتنی بر طرحواره درمانی کودک و نوجوان بر خودکارآمدی تعاملی، خودپنداره و تمایل به کنترل در کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست. دستاوردهای روانشناسی بالینی، 6(4)، -
doi. 10.22055/jacp.2022.40707.1233
سالاری فر، محمد حسین، صالحی، منصور؛ سیار فرد، زینب (1399). مطالعهای اکتشافی درباره رابطه فراشناخت دینی با افسردگی و افکار خودکشی. فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی، 11(42)، 97-120.
doi. 10.22054/qccpc.2020.50183.2323
سید شریفی، منصوره، نوابی نژاد، شکوه؛ فرزاد، ولی اله (1398). مقایسه اثربخشی رویکرد هیجان مدار و طرحواره درمانگری بر خودکارآمدی والدگری مادران سرپرست خانواده. مجله علوم روانشناختی، 18(76)، 407-415.doi.
20.1001.1.17357462.1398.18.76.8.9
طهماسیان، کارینه؛ اناری، آسیه (1388). رابطه بین ابعاد خودکارآمدی و افسردگی در نوجوانان. روانشناسی کاربردی، 3(1،1)، 83-93. doi.
D-2-2-92-4-7
میری، مینو، رضائیان، محسن؛ قاسمی، سید علیرضا (1401). مروری نظاممند بر میزان شیوع و علل خودکشی(افکار و اقدام) در دانش آموزان و دانشجویان ایرانی. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۲۱(۵)، ۵۵۱-۵۷۴. doi.
20.1001.1.17353165.1401.21.5.1.6.
Ansar, N., Nissen Lie, H. A., & Stiegler, J. R. (2023). The effects of emotion-focused skills training on parental mental health, emotion regulation and self-efficacy: Mediating processes between parents and children. Psychotherapy Research, 1-20.
doi.org/10.1080/10503307.2023.2218539
Bluth, K., & Eisenlohr-Moul, T. A. (2017). Response to a mindful self-compassion intervention in teens: A within-person association of mindfulness, self-compassion, and emotional well-being outcomes. Journal of Adolescence, 57, 108-118. doi: 10.1016/j.adolescence.2017.04.001.
Bodenmann, G., Kessler, M., Kuhn, R., Hocker, L., & Randall, A. K. (2020). Cognitive-Behavioral and Emotion-Focused Couple Therapy: Similarities and Differences. Clinical Psychology in Europe, 2(3), 1-12. doi.org/10.32872/cpe.v2i3.2741
Chen, X., Qiu, N., Chen, C., Wang, D., Zhang, G., & Zhai, L. (2020). Self-Efficacy and depression in boxers: a mediation model. Frontiers in Psychiatry, 11, 00791. doi.org/10.3389/fpsyt.2020.00791
Compare, G. (2019). Viz Hub. Institute for Health Metrics and Evaluation [Website]. Seattle, WA: Institute for Health Metrics and Evaluation, University of Washington.
https://vizhub.healthdata.org/gbd-compare/
Geller, S. M., & Greenberg, L. S. (2012). Therapeutic presence: A mindful approach to effective therapy. American Psychological Association.
https://doi.org/10.1037/13485-000
Gerayeli, M., Aghamohammadian Sharbaaf, H., & Asghari Ebrahim Abad, M. J. (2020). Effectiveness of emotion-focused group therapy in increasing hope and interpersonal forgiveness in the love Trauma Syndrome. Research in Clinical Psychology and Counseling, 9(2), 87-100. doi.org/10.22067/ IJAP.V9I2.68223
Goldberg, X., Serra-Blasco, M., Vicent-Gil, M., Aguilar, E., Ros, L., Arias, B., ... & Cardoner, N. (2019). Childhood maltreatment and risk for suicide attempts in major depression: a sex-specific approach. European journal of psychotraumatology, 10(1), 1603557. doi.org/10.1080/20008198.2019. 1603557
Grewal, P. K., & Porter, J. (2007). Hope theory: a framework for understanding Death studies. Washington, 31(2), 131-154. doi.org/10.1080/07481180601100491
Jia, H., Zack, M. M., Thompson, W. W., Crosby, A. E., & Gottesman, I. I. (2015). Impact of depression on quality-adjusted life expectancy (QALE) directly as well as indirectly through suicide. Social psychiatry and psychiatric epidemiology, 50, 939-949. doi.org/10.1007/s00127-015-1019-0. Epub 2015 Feb 7.
Kim, S., Son, H. G., Lee, S., Park, H., & Jeong, K. H. (2022, August). A Study on the Relationship between Depression Change Types and Suicide Ideation before and after COVID-19. In Healthcare, 10(9), 1610. MDPI. doi.org/10.3390/healthcare10091610
Kleiman, E. M., & Nock, M. K. (2018). Real-time assessment of suicidal thoughts and behaviors. Current Opinion in Psychology, 22, 33-37. doi.org/10.1016/j.copsyc.2017.07.026
Lee, H. S., Kim, S., Choi, I., & Lee, K. U. (2008). Prevalence and risk factors associated with suicide ideation and attempts in Korean college students. Psychiatry investigation, 5(2), 86. Doi: 10.4306/pi.2008.5.2.86
Lew, B., Huen, J., Yu, P., Yuan, L., Wang, D. F., Ping, F., ... & Jia, C. X. (2019). Associations between depression, anxiety, stress, hopelessness, subjective well-being, coping styles and suicide in Chinese university students. PloS one, 14(7), e0217372. doi.org/10.1371/journal.pone.0217372
Liu, C., Wang, L., Qi, R., Wang, W., Jia, S., Shang, D., ... & Zhao, Y. (2019). Prevalence and associated factors of depression and anxiety among doctoral students: the mediating effect of mentoring relationships on the association between research self-efficacy and depression/anxiety. Psychology research and behavior management, 195-208. doi: 10.2147/PRBM.S195131.
Mournet, A. M., Wilkinson, E., Bal, V. H., & Kleiman, E. M. (2022). A systematic review of predictors of suicidal thoughts and behaviors among autistic adults: Making the case for the role of social connection as a protective factor. Clinical psychology review, 102235. doi: 10.1016/j.cpr.2022.102235.
Mouton, A., Hansenne, M., Delcour, R., & Cloes, M. (2013). Emotional intelligence and self-efficacy among physical education teachers. Journal of Teaching in Physical Education, 32(4), 342-354.DOI:10.1123/jtpe.32.4.342.
Pedrottit J. T., Edwards, L .M., & Lopez, SH. J. (2008). Promoting hope suggestions for school counselors. Professional school counseling, 12(2), 100- 108. https://www.jstor.org/stable/23801061
Schwarzer, R., & Luszczynska, A. (2007). Health behavior constructs: Theory, measurement, and research. National Cancer Institute Website.Retrieved from
http://dccps.cancer.gov /brp /constructs/selfefficacy/index.html
Sherer, M., Maddux, J. E., Mercandante, B., Prentice-Dunn, S., Jacobs, B., & Rogers, R. W. (1982). The self-efficacy scale: Construction and validation. Psychological reports, 51(2), 663-671. doi.org/10.2466/pr0.1982.51.2.663
Van Heeringen, K., Hawton, K., & Williams, J. M. G. (2000). Pathways to suicide: an integrative approach. The international handbook of suicide and attempted suicide, 223-234. doi.org/10.1002/jclp.20198.
WHO Suicide prevention. (2019). Geneva: The Organization; Available from:
https://www.who.int/ health-topics/ suicide#tab=overview.Accessed sep 2.
Yu, Y., Peng, L., Tang, T., Chen, L., Li, M., & Wang, T. (2014). Effects of emotion regulation and general self‐efficacy on posttraumatic growth in Chinese cancer survivors: assessing the mediating effect of positive affect. Psycho‐Oncology, 23(4), 473-478. DOI:10.1002/pon.3434.