احسانی، ابوالفضل، سهرابی اسمرود، فرامرز، قربان جهرمی، رضا (1399)، مقایسه اثربخشی آموزش فرزندپروری مثبت و مدیریت استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر فرسودگی تحصیلی دانشآموزان، دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 63، 5، 2666-2655.
آزادیان بجنوردی، ماه، بختیارپور، سعید، مکوندی، بهنام، احتشامزاده، پروین (1398)، بررسی نقش میانجیگری اضطراب پیشرفت تحصیلی در رابطه بین کنترل روانشناختی والدین و درگیری تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه، فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 10(40)، 132-113.
بادوام، کریم، شرهانی، محمدعلی، کثیر، صادق، یونسی، عیدان (1395)، اثربخشی آموزش ذهنآگاهی بر میزان فرسودگی تحصیلی دانشآموزان دورهی متوسطه، دومین کنفرانس ملی روانشناسی علوم تربیتی و اجتماعی، بابل.
ثمریصفا، جعفر، پوردل، مژگان (1401)، ارائه مدل فرسودگی تحصیلی براساس جو عاطفی خانواده، سرمایه روانشناختی، هدفگرایی، اهمالکاری و درگیری تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد، فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 13، 49، 131-162.
حسننیا، سمیه، فولادچنگ، محبوبه (1394)، رابطه بین ادراک محیط یادگیری و فرسودگی تحصیلی از طریق واسطهگری ذهنآگاهی: مدلیابی ساختاری، روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 45، 73-61.
سیف، علیاکبر (1394) روانشناسی نوین تربیتی، تهران: نشر دوران.
طاهری، فرناز، درتاج، فریبرز، دلاور، علی، سعادتیشامیر، ابوطالب (1397)، اثربخشی آموزش ذهنآگاهی بر مشارکت تحصیلی: نقش واسطهای استرس تحصیلی و فرسودگی تحصیلی، مطالعات روانشناختی، 14، 4، 176-157.
عبدالهپور، محمدآزاد، درتاج، فریبرز، احدی، حسن (1395)، تحلیل ویژگیهای روانسنجی سیاهه فرسودگی تحصیلی در دانشجویان، اندازهگیری تربیتی،6(24)، 23-41.
غلامعلی لواسانی، مسعود، خضری آذر، هیمن، امانی، جواد (1390)، تفاوتهای جنسیتی در خودکارآمدی، اهداف پیشرفت، ارزش تکلیف، درگیری شناختی و پیشرفت ریاضی، مطالعات اجتماعی و روانشناختی زنان، 9(1)، 32-7.
فتی، نجمه، کیانی، مسعود (1398)، الگوی رابطه فرسودگی تحصیلی با تجارب شخصی و آموزشی و راهبردهای اجتنابی دانشجویان: نقش واسطهای درگیری تحصیلی، علمی آموزش و ارزشیابی، 12(48)، 160-131.
Asikainen, H., Salmela-Aro, K., Parpala, A., & Katajavuori. N. (2020). Learning profiles and their relation to study- related burnout and academic achievement among university students. Learning & Individual Differences, 78, 1-7.
Brown, K. W., & Ryan, R. M. (2003). The benefits of being present: mindfulness and its role in psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 84(4), 822.
Cazan, A. M. (2015). Learning motivation, engagement and burnout among university students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 187, 413-417.
Chang, E., Lee, A., Byeon. E., Seong, H., & Lee, S.M. (2016). The mediating effect of motivational types in the relationship between perfectionism and academic burnout. Personality & Individual Differences, 89, 202-210.
Felton, T. M., Coates, L., & Christopher, J. C. (2013). Impact of mindfulness training on counseling students' perceptions of stress. Mindfulness, 6(2), 159-169.
Fredericks, J. A, Blumenfeld, P. C, & Paris, A. H. (2004). School engagement: Potential of the concept, state of the evidence. Review ofEducational; Research, 74, 59109.
Ghorbani, N., Watson, P. J., & Weathington, B. L. (2009). Mindfulness in Iran and the United States: Cross-cultural structural complexity and parallel relationships with psychological adjustment. Current Psychology, 28(4), 211-224.
Gill, L. N., Renault, R., Campbell, E., Rainville, P., and Khoury, B. (2020). Mindfulness induction and cognition: A systematic review and meta-analysis. Consciousness and Cognition, 84, 102991
Green, J, Liem, G. A. D, Martin, A. J, Colmar, S, Marsh, H. W, & McInerney, D. (2012). Academic motivation, self-concept, engagement, and performance in high school: Key processes from a longitudinal perspective. Journal of Adolescence, 35(5), 1111-1122
Kemper, K. J., McClafferty, H., Wilson, P., Serwint, J., Barta, M., Mahan, J., Schubert, C., Staples, B., & Schwartz, A. (2019). "Do mindfulness and selfcompassion predict burnout in pediatric residents?" Academic Medicine, 94 (6), 876-884.
Kim B, Jee S, Lee J, An S, & Lee SM. (2018). Relationships between social support and student burnout: a meta-analytic approach. Stress Health, 34(1), 127-134.
Kline, R. B. (2005). Principles and practice of structural equation modeling. New York: Guilford press.
Koçak, R., & Boyacı, M. (2010). The predictive role of basic ability levels and metacognitive strategies of students on their academic success. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 767-772.
Li, C., Zhu, Y., Zhang, M., Gustafsson, H., & Chen, T. (2019). Mindfulness and athlete burnout: a systematic review and meta-analysis. International Journal of Environmental Research and Public Health, 16(3), 449.
Linnenbrink, E. A., & Pintrich, P. R. (2003). The role of self-efficacy beliefs instudent engagement and learning intheclassroom. Reading &Writing Quarterly, 19(2), 119-137.
Luberto, C. M., Cotton, S., McLeish, A. C., Mingione, C. J., & O’Bryan, E. M. (2014). Mindfulness skills and emotion regulation: The mediating role of coping self-efficacy. Mindfulness, 5, 373-380.
Madigan, D. J., & Curran, T. (2021). Does burnout affect academic achievement? A meta-analysis of over 100,000 students. Educational Psychology Review, 33, 387-405.
Paloș, R., Maricuţoiu, L. P., & Costea, I. (2019). Relations between academic performance, student engagement and student burnout: A cross-lagged analysis of a two-wave study. Studies in Educational Evaluation, 60, 199-204.
Perry-Parrish, C., Copeland-Linder, N., Webb, L., Sibinga, E.M. (2016). Mindfulness-based approaches for children and Youth. Current Problems in Pediatric and Adolescent Health Care, 46(6), 172-178.
Piatkowska, J. M. (2014). The relationship between mindfulness and burnout among master of social work students. Portland State University.
Salmela-Aro, K., & Upadaya, K. (2012). The schoolwork engagement inventory Energy, Dedication, and Absorption (EDA). European Journal of Psychological Assessment, 28(1), 60–67.
Shamas, V., & Maker, J. (2018). Mindfulness, learning, and the creative process. Gifted Education International, 34(2), 129-143.
Shapiro, S. L., Brown, K. W., Thoresen, C., & Plante, T. G. (2011). The moderation of mindfulness-based stress reduction effects by trait mindfulness: Results from a randomized controlled trial. Journal of Clinical Psychology, 67(3), 267–277.
Shukora, N. A.; Tasira, Z.; Van der Meijdenb, H. & Haruna, J. (2014). A predictive model to evaluate students cognitive engagement in online learning. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 116 (February). 4844-4853.
Ugwu, F. O., Onyishi, I. E., & Tyoyima, W. A. (2013). Exploring the relationships between academic burnout, selfefficacy and academic engagement among Nigerian college students. In the African Symposium, 13(2), 37-45.
Walker, O. C., Greene, A. B., & Mansell, A. R. (2006). Identification with academics, intrinsic/extrinsic motivation, and self-efficacy as predictors of cognitive engagement. Learning and Individual Differences, 16, 1-12.
Wang, M. T., & Eccles, J. S. (2013). School context, achievement motivation, and academic engagement: A longitudinal study of school engagement using a multidimensional perspective. Learning and Instruction, 28, 12-23.
Wu, D., Ma, Y., & Wang, F. (2018). EFL Students’ Burnout in English Learning: A Case Study of Chinese Middle School Students. Asian Social Science, 14(4), 1-38.
Zhou, M. (2019). The role of personality traits and need for cognition in active procrastination. Acta psychologica, 199, 102883.