بساکنژاد، سودابه، مهرابیزاده هنرمند، مهناز، شهنیییلاق، منیجه، شکرکن، حسین، و حقیقی، جمال (1384). بررسی روابط ساده و چندگانه ترس از موفقیت، عزتنفس، کمالگرایی، ترس از ارزیابی منفی با نشانگان وانمودگرایی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز. نشریه علومتربیتی و روانشناسی، 12(3)، 24-1.
داودی، ایران و نجاریان، بهمن (1376). ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش ویژگیهای اسکیزوتیپی. پنجمین کنگرهی پژوهشهای روانپزشکی و روانشناسی. دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
پاشا، رضا (1397). تأثیر آموزش ابراز وجود بر عزتنفس، اضطراب اجتماعی و قاطعیت دانشآموزان. دوفصلنامه مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 3(4)، 114-99.
کیاء، سیما، شعبانی، حسن، احقر، قدسی، و مدانلو، مهناز (1395). تأثیر آموزش مهارت ابراز وجود بر عزتنفس دانشآموزان. روان پرستاری، 4(1)، 46-38.
اکبرزاده، داود، اکبرزاده، حسن، و احمدی، عزتاله (1394). همبستگی ابراز وجود، بهزیستی روانشناختی و پرخاشگری با اضطراب اجتماعی. دانشگاه علوم پزشکی قم، 9، 1 و 2، 29-22.
داودی، ایران و نجاریان، بهمن (1379). ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش اضطراب اجتماعی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز و بررسی آن با برخی از ویژگیهای تحصیلی و شغلی. طرح پژوهشی با نظارت معاونت پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز.
Aderka, I. M., Hofmann, S. G., Nickerson, A., Hermesh, H., Gilboa-Schechtman, E., & Marom, S. (2012). Functional impairment in social anxiety disorder. Journal of Anxiety Disorders, 26(3), 393-400.
Arkin, R. M. (2000). Self-presentational styles. In: J. T. Tedeschi (Ed.), Impression management theory and social psychological research (pp.311–333). New York: Academic Press.
Avşar, F., & Alkaya, S. A. (2017). The effectiveness of assertiveness training for school-aged children on bullying and assertiveness level. Journal of Pediatric Nursing, 36, 186-190.
Barrera, T. L., & Norton, P. J. (2009). Quality of life impairment in generalized anxiety disorder, social phobia, and panic disorder. Journal of Anxiety Disorders, 23(8), 1086-1090.
Berglas, S., & Jones, E. E. (1978). Drug choice as a self-handicapping strategy in response to noncontingent success. Journal of Personality and Social Psychology, 36, (4), 405.
Clerkin, E. M., Sarfan, L. D., Parsons, E. M., & Magee, J. C. (2017). Mindfulness facets, social anxiety, and drinking to cope with social anxiety: testing mediators of drinking problems. Mindfulness, 8(1), 159-170.
Dalrymple, K. L., & Zimmerman, M. (2011). Treatment-seeking for social anxiety disorder in a general outpatient psychiatry setting. Psychiatry Research, 187(3), 375-381.
Depaulo, B. M., Epstein J. A., & Lemay, C. S. (2002) Response of social anxious to the prospect of interpersonal evaluation. Journal of Personality ,58, 623-643.
Dryman, M. T., Gardner, S., Weeks, J. W., & Heimberg, R. G. (2016). Social anxiety disorder and quality of life: How fears of negative and positive evaluation relate to specific domains of life satisfaction. Journal of Anxiety Disorders, 38, 1-8.
Hofmann, S. G., & Otto, M. W. (2017). Cognitive behavioral therapy for social anxiety disorder: Evidence-based and disorder specific treatment techniques. Routledge.
Jackson, T. (2006). Appraisal and coping in romantic relationship narratives: Effects of shyness, gender, and connoted affect of relationship events. Individual Differences Research, 4(1), 2–15
Leary, M. R. Tchividjian, L. R., & Kraxberger, B. E. (2001). Self presentation can be hazardous to your health; Impression management and health risk. Health Psychology, 13, 461-470.
Leary, M. R., & Kowalski, R. M. (1995). Social anxiety – newyork. NY: Guilford Press.
Leigh, E., & Clark, D. M. (2018). Understanding social anxiety disorder in adolescents and improving treatment outcomes: Applying the cognitive model of Clark and Wells (1995). Clinical Child and Family Psychology Review, 21(3), 388-414.
Lewis, M. A., & Neighbors, C. (2005). Self-determination and the use of self-presentation strategies. The Journal Of Social Psychology, 145(5), 469-489.
McEnery, C., Lim, M. H., Tremain, H., Knowles, A., & Alvarez-Jimenez, M. (2019). Prevalence rate of social anxiety disorder in individuals with a psychotic disorder: a systematic review and meta-analysis. Schizophrenia Research, 208, 25-33.
Miers, A. C., Blöte, A. W., Bögels, S. M., & Westenberg, P. M. (2008). Interpretation bias and social anxiety in adolescents. Journal of Anxiety Disorders, 22(8), 1462-1471.
Nordahl, H. M., Nordahl, H., & Wells, A. (2016). Metacognition and perspective-taking predict negative self-evaluation of social performance in patients with social anxiety disorder. Journal of Experimental Psychopathology, 7(4), 601-607.
Pontillo, M., Guerrera, S., Santonastaso, O., Tata, M. C., Averna, R., Vicari, S., & Armando, M. (2017). An overview of recent findings on social anxiety disorder in adolescents and young adults at clinical high risk for psychosis. Brain Sciences, 7(10), 127.
Roth, D. L. Harris, R. N. & Snyder, C. R. (2005). An individual diferences measure of attributive and repudiative tactics of favorable Self-presentation. Journal of Social and Clinical Psychology, 6, 159 -170.
Schlenker, B. R. (2003). Self-presentation.In M. R. Leary & J. P. Tangney (Eds.), Handbook of self and identity (pp. 492-518). New York: Guilford Press.
Tedeschi, J. T., & Lindskold, S. (1976). Social psychology: Interdependence, interaction, and influence. John Wiley & Sons.
Tedeschi, J. T., & Melburg, V. (1984).Impression management and impudence in the organization. Research in The Sociology of Organization, 3, 31-58.
Wojciszki, P. T (2002). Control theory: A useful conceptual framework for personality-social, clinical, and health psychology. Psychological Bulletin, 92, 111–135.