آقایوسفی، علیرضا .(۱۳۸۰). نقش شخصیت و راههای مقابلهای در افسردگی و کاربرد مقابلهدرمانگری در شخصیت و افسردگی. رسالهی دکترای تخصصی روانشناسی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.
بهمنی، بهمن، اسکندری، مهدی، حسنی، فریبا، دکانهای فرد، فریده و شفیعآبادی، عبدالله. (1392). تأثیر گروه درمانی شناختی وجودگرا بر افسردگی و امیدواری والدین فرزندان مبتلا به سرطان. روانشناسی بالینی و شخصیت، 7(6)، 61-48.
ذوالفقاری، مریم، فاتحیزاده، مریم و عابدی، محمدرضا. (1387). تعیین رابطه بین طرحوارههای ناسازگار اولیه با ابعاد صمیمیت زناشویی زوجین شهر اصفهان. خانوادهپژوهی، 4(15)، 208-196.
رفیعی، محسن، صباحی، پرویز و مکوند حسینی، شاهرخ. (1398). اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهنآگاهی بر افسردگی، اضطراب، استرس و کیفیت زندگی مردان سالمند مقیمسراهای نگهداری. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 62(1/5)، 879-870.
شاهمرادی، ذبیحالله، خالقیپور، شهناز و مسجدی، محسن. (1397). مقایسه اثربخشی "طرحواره درمانی" و "شناخت درمانی مبتنی بر ذهنآگاهی" بر طرحوارههای ناسازگار و سلامت عمومی بیماران مبتلا به ویتیلیگو. فصلنامه مدیریت ارتقای سلامت، ۷(۶)، 5۲-42.
صولتی، سیدکمال، فضلیان، معصومه، موسوی، محمد و قاسمی پیربلوطی، محمد. (1397). مقایسهی اثربخشی برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی و درمان شناختی رفتاری بر فعالیت بیماری، کیفیت زندگی و خودکارآمدی بیماران مبتلا به لوپوس اریتماتوز سیستمیک. مجله پیشرفت در تحقیقات پزشکی و زیست پزشکی، ۲۶(۱۱۵)، 91-78.
قادری، فرزاد، کلانتری، مهرداد و مهرابی، حسینعلی. (1395). اثربخشی طرحواره درمانی گروهی بر تعدیل طرحوارههای ناسازگار اولیه و کاهش علائم اختلال اضطراب اجتماعی. مطالعات روانشناسی بالینی، 6(24)، 28-1.
متولی باشی نایینی، افسانه، سجادیان، ایلناز و بشارت، محمدعلی. (1395). مقایسهی ذهنآگاهی و خودتنظیمگری در زنان مبتلا به درد قفسه سینه غیرقلبی و عادی شهر تهران. فصلنامه علمی پژوهشی روانشناسی سلامت، 19(7)، 87-72.
نجاتی، وحید، امینی، رضا، ذبیحزاده، عباس، معصومی، مهدی، ملکی، قیصر و شعاعی، فاطمه. (1390). ذهنآگاهی شاخصی مؤثر در کیفیت زندگی جانبازان نابینا. طب جانباز، ۳(۳)، 7-1.
ولیدیپاک، آذر، خالدی، شادیه و معینیمنش، کیومرث. (1394). بررسی اثربخشی آموزش ذهنآگاهی بر افزایش خوشبینی در زنان باردار دیابتی. فصلنامه علمی پژوهشی روانشناسی سلامت، 4(14)، 78-61.
Break, R. (2015). Using self-report assessment methods to explore facets of mindfulness. Journal of Assessment, 13(1), 27-45.
Fassbinder, E., Schweiger, U., Martius, D., Brand-de Wilde, O., & Arntz, A. (2016). Emotion regulation in schema therapy and dialectical behavior therapy. Front Psychol, 7(1), 13-73.
Grover, S., Sahoo, S., Chakrabarti, S., & Avasthi, A. (2018). Anxiety and somatic symptoms among elderly patients with depression. Asian Journal of Psychiatry, 3(2), 7-24.
Michalak, J., Burg, J., & Heidenreich, T. (2012). Don't Forget your body: Mindfulness, embodiment, and the treatment of depression. Journal of Mindfulness, 3(3), 190-199.
Potek, R. (2012). Mindfulness as a school-based prevention program and its effect on adolescent stress, anxiety and emotion regulation Ph.D. New York University ProQuest Dissertations Publishing, 3493866.
Reener, S., Covich, J., Jarrold. W., Hedlund, S., & Mark, Z. (2012). Mindfulness: Implications for substance abuse and addiction. Cognitive Therapy and Research, 25(1), 103-116.
Whitebird, R., Kreitzer, M., & O'Connor, P. (2013). Mindfulness-Based stress reduction and diabetes. Diabetes Spectr, 22(4), 226–230.
Young, J., Clausco, J., & Wischar, M. (2015). Therapeutic schema. Tehran: Arjmand Publication.cancer: A systematic review. Psycho-Oncology. 23(1), 9–19.
Young, J., & Brown, G. (1998). Young schema questionnaire short form. New York: Cognitive Therapy Center.
Zhang, X., Carrière, I., Ritchie, K., Chaudieu, I., & Ancelin, M. (2015). Generalized anxiety in communitydwelling elderly: Prevalence and clinical characteristics. Journal Affective Disorder.17(2), 9-24.