احیاکننده، منیژه و شیخالاسلامی، راضیه. (1393). نقش سبکهای هویت و معنای زندگی در بهداشت روانی دانشجویان دختر. روانشناسی کاربردی، 3(31)، 137-117.
آقاجانی حسینآبادی، محمدحسن. (1381). هنجاریابی مقدماتی پرسشنامه سبک هویـت بـرای دانشـجویان (مقطـع کارشناسـی) دانشـگاههای تهران. پایـاننامـه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم.
پیری، لیلا و شهرآرای، مهرناز. (1384). بررسی رابطه میان سبکهای هویت، ابزار وجود و سبکهای مقابله. مطالعات روانشناختی، 1(2و3)، 54-39.
ترابی، زهرا. (1388). بررسی رابطه سبکهای دلبستگی و سبکهای هویت با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پیشدانشگاهی شهر قزوین. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره) قزوین.
حقیقتیان، منصور، حقیقت، فرشته، قریشی، سیدرسول و محسنیپور، پروانه. (1390). تأثیر روابط خانوادگی بر بهداشت روانی فرزندان در شهر اصفهان. تحقیقات نظام سلامت، 7(3)، 263-253.
زمانی، صدیقه، هادیان، علی و گرجی، یوسف. (1399). پیشبینی سلامت روان براساس سبکهای هویت، روابط والد کودک و نگرش مذهبی نوجوانان دختر. خانواده درمانی کاربردی، 1(2)، 47-23.
عابدی فیروزجایی، سمیرا و درکاهیان، فاطمه. (1394). پیشبینی سلامت روان براساس الگوهای ارتباطی خانواده. دومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، علومتربیتی و سبک زندگی، مشهد.
علیزاده، محسن. (1395). بررسی رابطه الگوهای ارتباطی خانواده با سرزندگی تحصیلی در دانشآموزان کلاس نهم متوسطه اول شهرستان بهبهان با نقش میانجیگری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز.
کورشنیا، مریم. (1385). بررسی تأثیر ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده بر میزان سازگاری روانی فرزندان. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه شیراز، شیراز.
میرز، لارونس اس، گامست، گلن و گارینو، ا.جی. (1391). پژوهش چندمتغیری کاربردی (طرح و تفسیر)، ترجمه حمیدرضا حسینآبادی؛ حسن پاشا شریفی؛ ولیاله فرزاد؛ سیمین دخت رضاخانی؛ بلال ایزانلو و مجتبی حبیبی. ناشر: رشد.
نصیرپور، نجمه. (1397). بررسی رابطه بین سبکهای هویت و سلامت روانی دانشآموزان مقطع پیشدبستانی شهرستان ابرکوه،. اولین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیشدبستانی.
یعقوبی، محمود و مجتبایی، مینا. (1395). پیشبینی سلامت روانی براساس هوش معنوی و الگوهای ارتباطی خانواده در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن. دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی، 25(92)، 88-79.
Alam, M. (2017). Study of Impact of Family on the Adjustment of Adolescents. International Journal of Indian Psychology, 4(4), 191-200.
Berzonsky, M. D. (1992). Identity style and coping strategies. Journal Of Personality, 60(4), 771-788.
Berzonsky, M. D. (2003). Identity style and well-being: Does commitment matter? Identity, 3(2), 131-142.
Berzonsky, M. D. (2004). Identity processing style, self-construction, and personal epistemic assumptions: A social-cognitive perspective. European journal of developmental psychology, 1(4), 303-315.
Berzonsky, M. D. (2008). Identity formation: The role of identity processing style and cognitive processes. Personality and Individual Differences, 44(3), 645-655.
Berzonsky, M. D., & Kinney, A. (2019). Identity processing style and depression: The mediational role of experiential avoidance and self-regulation. Identity, 19(2), 83-97.
Berzonsky, M. D., & Kuk, L. S. (2005). Identity style, psychosocial maturity, and academic performance. Personality and Individual Differences, 39(1), 235-247.
Berzonsky, M. D., Cieciuch, J., Duriez, B., & Soenens, B. (2011). The how and what of identity formation: Associations between identity styles and value orientations. Personality and Individual Differences, 50(2), 295-299.
Berzonsky, M. D., Macek, P., & Nurmi, J. E. (2003). Interrelationships among identity process, content, and structure: A cross-cultural investigation. Journal of Adolescent Research, 18(2), 112-130.
Berzonsky, M. D., Soenens, B., Luyckx, K., Smits, I., Papini, D. R., & Goossens, L. (2013). Development and validation of the revised Identity Style Inventory (ISI-5): factor structure, reliability, and validity. Psychological Assessment, 25(3), 893.
Daniels, L. M., & Stupnisky, R. H. (2012). Not that different in theory: Discussing the control-value theory of emotions in online learning environments. The Internet and Higher Education, 15(3), 222-226.
Deb, S., McGirr, K., Bhattacharya, B., & Sun, J. (2015). Role of home environment, parental care, parent's personality and their relationship to adolescent mental healt. Psychology and Psychotherapy, 5, 6, 2-8.
Doolittle, B. R., & Farrell, M. (2004). The association between spirituality and depression in an urban clinic. Primary care companion to the Journal of Clinical Psychiatry, 6(3). 114-118.
Fitzpatrick, M. A., & Ritchie, L. D. (1994). Communication schemata within the family: Multiple perspectives on family interaction. Human Communication Research, 20(3), 275-301.
Goldberg D, Williams P. (1988). A user’s guide to the General Health Questionnaire. Nfer Nelson.
Goldberg D. (1972). The Detection of Psychiatric Illness by Questionnaire. Maudsley Monograph Oxford.
James, S. L., Abate, D., Abate, K. H., Abay, S. M., Abbafati, C., Abbasi, N., ... & Briggs, A. M. (2018). Global, regional, and national incidence, prevalence, and years lived with disability for 354 diseases and injuries for 195 countries and territories, 1990–2017: a systematic analysis for the Global Burden of Disease Study 2017. The Lancet, 392(10159), 1789-1858.
Kessler, R. C., Angermeyer, M., Anthony, J. C., De Graaf, R. O. N., Demyttenaere, K., Gasquet, I., ... & Üstün, T. B. (2007). Lifetime prevalence and age-of-onset distributions of mental disorders in the World Health Organization's World Mental Health Survey Initiative. World Psychiatry, 6(3), 168.
Koerner, A. F, Fitzpatrick MA. (2002a). Understanding family communication patterns and family functioning: The roles of conversation orientation and conformity orientation. Communication Year Book, 28, 36-68.
Koerner, A. F. & Fitzpatrick M.A. (1997). Family type and conflict: The impact of conversation orientation and conformity orientation on conflict in the family, Communication Studies, 48, 59-78.
Koerner, A. F., & Fitzpatrick, M. A. (2002). Toward a theory of family communication. Communication Theory, 12(1), 70-91.
Koerner, A. F., & Maki, L. (2004, July). Family communication patterns and social support in families of origin and adult children’s subsequent intimate relationships. In International Association for Relationship Research Conference (pp. 22-5).
Mental health [Internet]. (2019). who.
Moore, J. T. (2017). Multicultural and idiosyncratic considerations for measuring the relationship between religious and secular forms of spirituality with positive global mental health. Psychology of Religion and Spirituality, 9(1), 21.
Oyebode, F. (2015). Normality and mental health. In J. D. Wright (Ed.), International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences (second Edition) (pp. 1-4). Oxford: Elsevier.
Senejko, A.; Los, Z. (2015). The characteristics of the Polish adaptation of Michael Berzonsky and co-authors’ Identity Style Inventory (ISI-5). Psychol. Rozw. 20, 91–104.
Sharma, S. (2015). A study to find the effect of family climate on emotional and social adjustment of school students. International Journal of Applied Research, 1(8), 221-224.
Yang, C. C., Holden, S. M., & Carter, M. D. (2018). Social media social comparison of ability (but not opinion) predicts lower identity clarity: Identity processing style as a mediator. Journal of Youth and Adolescence, 47(10), 2114-2128.