احمدی، خدابش، شیخ، مهدی و سرابندی، حسن. (1391). نقش دلبستگی به خدا در تاب آوری و سلامت روان والدین کودکان عقبمانده ذهنی آموزشپذیر. پژوهش در سلامت روانشناختی، 6(1)، 9-1.
پیروز آزاد، شبنم.(1385). معلولیتهای شدید و چندگانه. تعلیم و تربیت استثنائی، 21، 57-34.
حسینی قمی، طاهره و سلیمی بجستانی، حسین. (1390). رابطه بین جهت گیری مذهبی و تابآوری در بین مادران دارای فرزندان مبتلا بیماری. روان شناسی و دین، 4(3)، 82-69.
رجبزاده، زینب، رئوفی،کبری، رضایی، مقدم، مرجان و وفائی نژاد، فرشته. (1398). بررسی رابطه بین دلبستگی به خدا و تابآوری با معناداری در زندگی دانشجویان دانشکده علوم پزشکی بهبهان. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 61(6)، 28-20.
زاهد بابلان، عادل، رضایی جمالویی، حسن و حرفتی، رعنا. (1391). رابطة دلبستگی به خدا و تابآوری با معنی در زندگی دانشجویان. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 13(3)، 85-75.
علیایی، زهرا، سامانی، سیامک و فانی، حجت الله. (1390). بررسی روایی و پایایی مقیاس دلبستگی به خدا. روشها و مدلهای روان شناختی. 2، 81-65.
سامانی، سیامک، جوکار، بهرام و صحراگر، نرگس. (1386). تاب آوری، سلامت روانی و رضایتمندی از زندگی. مجلهی روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 13(3)، 295-290.
سعادت، سجاد، اعتمادی، عذرا و نیلفروشان، پریسا. (1394). رابطه تابآوری و سبکهای دلبستگی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 7(4)، 55-64.
غباری بناب، باقر و حدادی کوهسار، علیاکبر. (1390). دلبستگی به خدا در بافت فرهنگ اسلامی : پایههای نظری، ساخت و رواسازی ابزاراندازه گیری. روشها و مدلهای روان شناختی، 1(4)، 96-73.
نصیری، حبیب الله و لطیفیان، مرتضی. (1386). دلبستگی به خدا، عواطف مثبت و رضایت از زندگی. مجموعه مقالات چهارمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان، 462-459.
نعمتی، شهروز، مهدیپور مارالانی، فرناز و غباری بناب، باقر. (1394). دلبستگی به خدا و تابآوری در مادران کودکان کمتوان ذهنی و عادی. روانشناسی افراد استثنایی، 5(20)، 30-21.
Adler, K. Salanterä, S, Leino-Kilpi, H, Grädel, B. (2015). An Integrated Literature Review of the Knowledge Needs of Parents with Children with Special Health Care Needs and of Instruments to Assess These Needs. Infants & Young Children, 28(1), 46-71.
Beck, R., & McDonald, A. (2004). Attachment to God: The attachment to God inventory, tests of working model correspondence, and an exploration of faith group differences. Journal of Psychology and Theology, 32, 92-103.
Dabrowska, A,, Pisula E. (2010) Parenting stress and coping styles in mothers and fathers of pre‐school children with autism and Down syndrome. Journal of Intellectual Disability Research, 54(3), 266-80.
Greef, A. P. & Loubser, K. (2008). Spirituality as a Resiliency Quality in Xhosa-speaking Families in South Africa.Journal of religion and health, 47, 288-301.
Hallahan, D. P., Kauffman, J. M., & Pullen, P. C. (2015). Exceptional learners. Pearson/Allyn and Bacon.
Kirkpatrick, L. A. (1999). Attachment and religious representations and behavior. In Cassidy S (Ed). Handbook of attachment: Theory, research, and clinical application (pp. 803-22). New York: Guilford press.
Kirkpatrick, L. A., & Shaver, P. R (1992). An attachment theoretical approach to love and religious belief. Personality and Social Psychology Bulletin, 18, 266-275.
Krauss, M., & Seltzer, M. (1993). Current well-being and future plans of older caregiving mothers. The Irish Journal of Psychology, 14, 48-63.
Mackay, R. (2003). Family Resilience and Good Child Outcomes: An Overview of the Research Literature. Social Policy Journal of New Zealand, 20, 98-118.
Martin, W.C., Bateman, C.R. (2014). Consumer religious commitment's influence on ecocentric attitudes and behavior. Journal of Business Research, 67(2),5-11.
Nelson, N. (2008). Religion, coping, and marital satisfaction. https://digitalcommons.andrews.edu/cgi/viewcontent.cgi?
article=1067&context=dmin
Polk, L. (1997). Toward a middle-range theory of resilience. Journal of Advances in Nursing Science, 19(3), 1-13.
Prince-Embury, S., Saklofske, D.H. and Vesely, A.K. (2015) Measures of Resiliency. In Boyle, G.J., Saklofske, D.H. and Matthews, G. (Eds.). Measures of Personality and Social Psychological Constructs. (PP. 290-321). Elsevier/Academic Press, Amsterdam.
Rogers, W., & Johnson, N. (2018). Strategies to Include Students with Severe/Multiple Disabilities within the General Education Classroom. Physical Disabilities: Education and Related Services, 37(2), 1-12.
Walsh, F. (2006). Strengthening family resilience. New York: The Guilford Press.