احمدی، خدابخش؛ علیزاده، جابر؛ رضازاده، مجید و جبرئیلی، شهلا. (1393). ارتباط عوامل شخصیتی و کارکرد خانواده با سلامت روان در سوء مصرف کنندگان مواد. مجلهی علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 18(2)، 85-73.
احمدی، خدابخش؛ نجاتی، وحید و عبدی، محمدرضا. (1390). مقایسه سلامت عمومی و ارتباط آن با ویژگیهای شخصیتی در نوجوانان. مجلهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، 81(21)، 36-29.
آقابابایی، ناصر؛ قربانی، نیما و خدابخش، محمدرضا. (1390). تقابل فرایندهای خودشناختی با آستانهگذری. روانشناختی و دین، 4(1)، 69-55.
امیری، فاطمه؛ دانشمندی، هادی و زمانیان، زهرا. (1395). بررسی ارتباط بین ویژگیهای شخصیتی و سلامت عمومی در دانشجویان دانشکدههای بهداشت و تغذیه شیراز. دومین همایش بین المللی ارکونومی ایران، دانشگاه شیراز، شیراز.
باقیانی مقدم، محمد؛ مطلق، زهرا و سیز مکان، لیلا. (1390). رابطه بین ویژگیهای شخصیتی و سلامت عمومی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد. مجلهی تحقیقات علوم پزشکی، 13(10)، 38.
چراغیان، حدیث؛ حسینیان، سیمین؛ حیدری، ناصر و زارعی، محمد. (1395). رابطه خود دلسوزی و سلامت روان با نقش میانجی عزت نفس و تصویر بدنی در دانشجویان دختر. فصلنامهی مطالعات زن و خانواده، 4(2)، 56-33.
حسین زاده، سحر؛ قربانی، نیما و نبوی، مسعود. (1390). مقایسه گرایش شخصیتی خودتخریبی و خودشناسی انسجامی در بیماران مبتلا به مالتیپل و افراد سالم. مجلهی روانشناسی معاصر، 6(2)، 44-35.
خانجانی، زینب. (1389). نقش استرس، تصویر بدنی و عوامل شخصیتی بر سلامت روان در دانشجویان دانشگاه شاهد. پنجمین کنگره سلامت روان، دانشگاه شاهد، تهران.
دستجردی، رضا؛ فرزاد، ولی اله و کدیور، پروین. (1390). نقش پنج عامل بزرگ شخصیت در پیشبینی بهزیستی روانشناختی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی، 2(18)، 133-126.
رستمی، مهدی؛ قزلسفلو، مهدی و محمدلو، هادی. (1394). پیشبینی سلامت روانی بر مبنای شفقتخود، هویت و خودشناسی دانشجویان. فصلنامهی مشاوره و روان درمانی، 15(4)، 36-29.
رضوانی، مرجان و سجادیان، ایلناز. (1397). نقش میانجی شفقت خود در تأثیر ویژگیهای شخصیتی بر عملکردهای روانشناختی مثبت در دانشجویان دختر. پژوهشنامه روانشناسی مثبت، 4(15)، 27-13.
زنجانی، زهرا؛ حسینی، حسین؛ سروش، زهرا و لطفی، طاهره. (1397). رابطه شکرگزاری و خودشفقتی با سلامت روانی دانشجویان دانشگاه کاشان. دومین کنگره بینالمللی مطالعات اجتماعی سلامت، تهران.
ساپینگتون، اندرو. (2006 ). بهداشت روانی. ترجمه حمیدرضا حسین شاهی برواتی (1379). تهران: نشر روان.
شکری، امید؛ مرادی، علیرضا و فرزاد، ولیاله. (1384). نقش صفات شخصیت و سبکهای مقابله در سلامت روانی دانشجویان. مجله تازههای علوم شناختی، 7(1)، 48-30.
عجم، علی اکبر؛ فرزانفر، جواد و شکوهیفرد، حسین. (1395). بررسی نقش شفقت خود در سلامت عمومی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد. نشریه آموزش پرستاری، 5(5)، 16-9.
فرخ نیا، الناز و سلیمانی، مهران. (1393). نقش ویژگیهای شخصیتی و طرحوارههای ناسازگار اولیه در پیشبینی سلامت روان. مجله مطالعات ناتوانی، 4(10)، 42-33.
موسوی، اشرف و قربانی، نیما. (1384). خودشناسی، خودانتقادی و سلامت روان. مجله مطالعات روانشناختی، 2(3)، 91-75.
مهبد، مینا وخرمایی، فرهاد. (1397). پیشبینی سرزندگی تحصیلی بر اساس ویژگیهای شخصیتی با واسطهگری خود شفقتورزی. مجلهی روانشناسی، 22(4)، 466-448.
میردریکوند، فضلاله؛ دهقان، مسعود؛ قادری، سارا و روشننیا، سمیه. (1394). بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی با سلامت روان در بین دانشجویان. نخستین کنگره بینالمللی جامع روانشناسی ایران، تهران.
هومن، حیدرعلی. (1384). مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرمافزار لیزرل. تهران: نشر سمت.
Abdulkarim, N. S., Zamzuri, N. H., & Muhamadnor, Y. (2009). Exploring the relationship between internet ethics in university and big five of personality. Computer and Education, 53(1), 86-89.
Ghorbani, N., Christopher, J., Cunningham, C., & Watson, P. J. (2010). Comparative analysis of integrative self-knowledge, mindfulness. International Journal of Psychology, 42(2), 147- 154.
Ghorbani, N., Watson, P., & Hargis, M. (2008). Integrative self-knowledge scale: correlations and incremental validity of a cross-cultural measure developed in Iran and the United States. Journal of Psychology, 142(4), 395-412.
Ghorbani, N., Watson, P., Chen, Z., & Norballa, F. (2012). Self-compassion in Iranian Muslims: relationships with integrative self-knowledge, mental health and religious. Journal of Psychology for Religion, 22(2), 106-118.
Ghorbani, N., Watson, P., Farhadi, M., & Chen, Z. (2014). Multi-process model of self-regulation: influences of mindfulness and self-knowledge in Iran. Journal of Psychology, 49(2), 115-122.
Goldberg, L. R. (1999). A Broad-Bandwidth, Public Domain Personality Inventory Measuring the Lower-Level Facets of Several Five-Factor Models. In I. Mervielde, I. Deary, F. De Fruyt, & F. Ostendorf (Eds.), Personality psychology in Europe (Vol. 7, pp. 7-28). Tilburg, The Netherlands: Tilburg University Press.
Kim, C., & Ko, H. (2018). The impact of self-compassion on mental health, sleep quality of life satisfaction among older adults. Journal of Geriatric Nursing, 39(6), 623-628.
McCrae, R. R., & Costa, P. T. (1992). Handbook of personality: theory and research. New York. London: the Guilford Press.
Neff, K. D. (2003). The development and validation of a scale to measure self-compassion. Self and Identity, 2(4), 223-250.
Neff, K. D. (2009). Handbook of individual differences in social behavior. New York: Guilford Press.
Neff, K. D., Rude, S. S., & Kirkpatrick, k. (2007). Self- compassion and its link to adaptive psychological functioning. Journal of Research in Personality, 41(9), 139-154.
Nolen-Hoeksema, S. (2000). The role of rumination in depressive disorders and mixed anxiety/ depressive symptom. Journal of Abnormal Psychology, 109(3), 504–511.
Preacher, K. J., & Hayes, A. F. (2008). Asymptotic and resampling strategies for
assessing and comparing indirect effects in multiple mediator models. Behavior Research Methods, 40, 879-891.
Sharma, M., & Kaveri, N. R.(2010). Personality factors as correlates of health among adults. Journal of Indian Academy of Applied Psychology, 36(2), 328-333.