اناری، نسیم و پاکدامن، بهزاد. (1396). بررسی رابطه خودکارآمدی و کفایت اجتماعی با شادکامی در دانشجویان محقق اردبیلی. چهارمین کنفرانس بینالمللی نوآوریهای اخیر در روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری، دانشگاه نیکان، تهران.
بیانی، علیاصغر. (1385). پایایی و روایی مقیاس افسردگی ـ شادکامی مک گریل و جوزف. مجلهیدانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 8(29)، 40-31.
پورمحمد قوچانی، کامران؛ قدمپور، عزتاله؛ یوسفوند، مهدی؛ پادروند، پیمان و آج، آرمان. (1398). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی– فراشناختی بر سبکهای حل مسأله و تفکّر ارجاعی دانشآموزان دختر. مجلهی اندیشههای نوین تربیتی، 2(52)، 216-203.
تقوائینیا، علی. (1397). تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر کمکطلبی و تعللورزی تحصیلی دانشجویان مشروطی. مجلهی راهبردهای شناختی در یادگیری، 6(11)، 2014-193.
حاتمزاده عربی، الهام؛ ایزدی، صمد و هاشمی، سهیلا. (1394). مقایسه عملکرد تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دو زبانه و تک زبانه دورهی ابتدایی. مجلهی پژوهش در برنامهریزی درسی، 12(1)، 73-65.
رضایی، عبدالمطلب؛ رئیسی، خداداد و جلیلیان، سارا. (1397). بررسی تأثیر مهارتهای فراشناختی و خودکارآمدی تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان کشاورزی مجتمع آموزش عالی سراوان.مجلهی تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، 49(4)، 776-749.
سراج خرمی، ناصر و صفاریان، اعظم. (1395). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای فراشناختی بر خودکارآمدی دانشآموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر اصفهان. کنفرانس ملی دانش و فناوری روانشناسی، علوم تربیتی و جامعه روانشناسی ایران، مؤسسه برگزارکننده همایشهای توسعه محور دانش و فناوری سام ایرانیان، تهران.
سیف، علیاکبر. (1396). روانشناسی پرورشی نوین. تهران: انتشارات دوران.
شیرمحمدی، فرهاد؛ کاکاوند، علیرضا؛ صادقی، میثم و جعفری جوزانی، راضیه. (1395). نقش میانجی تفکّر ارجاعی در ارتباط بین کمالگرایی و اضطراب اجتماعی. مجلهی مطالعات روانشناختی، 12(2)، 128-107.
صفری، نوشآفرین؛ قاسمیپور، مریم و طاهری، زهرا. (1396). تأثیر فنآوری آموزشی و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان کشاورزی دانشگاه پیامنور لرستان. مجلهیپژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 9(41)، 15-3.
صنوبر، عباس. (1397). رابطه شادکامی، تابآوری و خودکارآمدی تحصیلی با سازگاری تحصیلی دانشآموزان پسر پایه دهم. مجلهی جامعهشناسی آموزش و پرورش، 8(2)، 15-1.
علیپور احمد و نوربالا احمدعلی. (1378). بررسی مقدماتی پایایی و روایی پرسشنامه شادکامی آکسفورد در دانشجویان دانشگاههای تهران. مجلهی روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، ۵(2-1)، 66-55.
قائدی، فهیمه؛ شبانکاره، الهام و مقدم برزگر، مجید. (1395). تمایزیافتگی و تفکرارجاعی: نقش واسطهای درماندگی آموختهشده. مجلهی شناخت اجتماعی، 5(1)، 51-35.
قدمپور، عزتاله؛ یوسفوند، لیلا و رادمهر، پروانه. (1396). مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر امید تحصیلی در دانشآموزان دختر و پسر. مجلهی راهبردهایشناختی در یادگیری، 5(9)، 47-33.
قلیپور، نسیم. (1397). بررسی رابطه باورهای فراشناختی با خودکارآمدی، شادکامی و بهزیستی روانشناختی در دانشآموزان مدارس آموزش از راه دور. مجلهی پیشرفتهای نوین در علوم رفتاری، 3(20)، 64-51.
کریمی جوزستانی، لیلا؛ یارمحمدیان، احمد و ملکپور، مختار. (1395). آموزش مبتنی بر فراشناخت بر بهبود عملکرد املا دانشآموزان دارای اختلال یادگیری املا شهر اصفهان. مجلهی یادگیری الکترونیکی شیراز، 3(6)، 69-61.
گل محمدنژاد بهرامی، غلامرضا و رحیمی، المیرا. (1395). بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی بر سازگاری اجتماعی و خودکارآمدی اجتماعی دانشآموزان دختر متوسطه شهرستان نقده. مجلهی آموزش و ارزشیابی، 9(35)، 81-65.
گیج، ناتانیل لیز. (1917). مبانی علمی هنر تدریس. ترجمهی محمود مهرمحمدی (1384). تهران: انتشارات سمت.
لیوارجانی، شعله؛ محمدیان، عبدالله و آزموده، معصومه. (1398). بررسی میزان خودکارآمدی، اضطراب اجتماعی و سرسختی روانشناختی در دانشآموزان دبیرستانی با سطوح شادکامی متفاوت. مجلهی آموزش و ارزشیابی، 12(46)، 124-105.
نخستین گلدوست، اصغر؛ غضنفری، احمد؛ شریفی، طیبه و چرامی، مریم. (1398). اثربخشی آموزش مهارتهای فراشناختی بر مهارتهای مطالعه و هیجانات تحصیلی دانشآموزان پسر پایه دهم مدارس شهرستان اردبیل. مجلهی روانشناسی مدرسه، 8(2)، 155-131.
نقیبی، سیدهحمیده؛ سعیدی، زهرا و خزائی، فاطمه. (1397). اثربخشی آموزش گروهی مبتنی بر بهبود کیفیت زندگی بر امیدواری و شادکامی افراد مبتلابه سرطان.مجلهی پژوهشهای مشاوره، 17(65)، 29-4.
هادیان، همیلا و امیدی، معبود. (1398). رابطه خودکارآمدی و شادکامی با بهزیستی روانشناختی در دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه دو شهر خرمآباد. ششمین همایش ملی پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران، مؤسسه پژوهشی مدیریت مدبر، تهران.
هادینژاد، حسن و زارعی، فاطمه. (1388). پایایی، اعتبار، و هنجاریابی پرسشنامه شادکامی آکسفورد. مجلهیپژوهشهای روانشناختی، 12(2-1)، 77-62.
یوسفوند، مهدی؛ میردریکوندی، فضلالله؛ سپهوندی، محمدعلی و فرخزادیان، علیاصغر. (1398). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی-فراشناختی بر تغییر سطح تابآوری تحصیلی و تفکّر ارجاعی دانشآموزان دختر. مجلهی آموزش و ارشیابی، 12(45)، 30-13.
یوسفی لویه، مجید؛ صالحی، مهدیه؛ نفیسی، غلامرضا و رئیسی، زهره. (1389). تأثیر آموزش شادکامی به شیوهی شناختی-رفتاری فوردایس بر سلامت عمومی و هوش هیجانی دانشجویان.
مجلهی تحقیقات روانشناختی، 2(8)، 74-62.
Argyle, M., & Lu, L. (1990). The happiness of extraverts. Personality and Individual Differences, 11(3), 1011-1017.
Bandura, A. (2010). Self-efficacy: In the corsini encyclopedia of psychology (4th Ed.). Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons.
Calmes, C. A., & Roberts, J. E. (2007). Repetitive Thought and Emotional Distress: Rumination and worry as prospective predicators of depressive and anxious symptomatology. Journal of Personality and Social Psychology, 30, 343-356.
Chiu, Y. L., & Tsai, C. C. (2014). The roles of social factor and internet self-efficacy in nurses' web-based continuing learning. Educational Today, 34(3), 446-450.
Chou, H., & Wang, S. S. (2016). The effects of happiness types and happiness congruity on game app advertising and environments. Electronic Commerce Research and Applications, 20, 1-14.
Drost, J., Van der Does, W., Van Hemert, M. A., Penninx, W. J. H., & Spinhoven, P. (2014). Repetitive negative thinking as a transdiagnostic factor in depression and anxiety: A conceptual replication. Journal of Behaviour Research and Therapy, 63(3), 177-183.
Efklides, A. (2001). Metacognitive experiences in problem solving. In A.Efklides, J. Kuhl, & R. M. Sorrentino (Eds.), Trends and prospects in motivation research. Dordrecht: Kluwer.
Ehring, T., Zetsche, U., Weidacker, K., Wahl, K., & Ehlers, A. (2010). The Perseverative Thinking Questionnaire (PTQ): Validation of a contentindependent measure of repetitive negative thinking. Behavior Therapy & Expermental Psychiatry, 42(2), 225-232.
Flavell, J. H. (1979). Metacognition and cognitive monitoring. A new area of cognitive-development inquiry. American Psychologist, 34(10), 906-911.
Francis, L. J., Brown, L. B., Lester, D., & Philipchalk, R. (1998). Examination of the reliability and validity of the Oxford happiness inventory among students in the UK, USA, Australia, and Canada. Personality and Individual Differences, 24, 167-171.
Grol, M., Hertel, P. T., Koster, E. H. W., & De Raedt, R. (2015). The effects of rumination induction on attentional breadth for self-related information. Clinical Psychological Science, 3(4), 607-618.
Jinks, J., & Morgan, V. (1999). Children's perceived academic self-efficacy: An Binventory scale. Journal of Clearing House, 72(4), 224-230.
Lane, T. (2017). How does happiness relate to economic behaviour? A review ofthe literature. Journal of Behavioral and Experimental Economics, 68, 62-78.
Linnenbrink, E. A., & Pintrich, P. R. (2003). The role of self-efficacy beliefes in student engagement and learning in the classroom. Reading and Writing Quarterly, 19, 119-137.
McEvoy, P. M., Watson, H., Watkins, E. R., & Nathan, P. (2013). The relationship between worry, rumination, and comorbidity: Evidence for repetitive negative thinking as a transdiagnostic construct. Journal of Affective Disorders, 151(3), 313-320.
Mills, C., Grant, M., Lechner, V., & Judan, R. (2014). Relationship between trait repetitive negative thinking styles and symptoms of psychopathology. Personality and Individual Differences, 71(3), 19-24.
Orru, G., Gobbo, F., O’Sullivan, D., & Longo, L. (2018). An investigation of the impact of a social constructivist teaching approach, based on trigger questions, through measures of mental workload and efficiency. International Conference on Computer Supported Education, 2, 292-302.
Roese, N. J., & Epstude, K. (2017). The functional theory of counterfactual thinking: New evidence, new challenges, new insights. Advances in experimental social psychology, 56, 61-69.
Short, M. M., & Mazmanian, D. (2016). Perfectionism and negative repetitive thoughts: Examining a multiple mediator model in relation to mindfulness. Personality and Individual Differences, 55(6), 716-721.
Smith, K. A., Shepley, S. B., Alexander, J. L., & Ayres, K. M. (2015). The independent use of self-instructions for the acquisition of untrained multi-step tasks for individuals with an intellectual disability: A review of the literature. Research in developmental disabilities, 40, 19-30.
Szczygieł, D., & Mikolajczak, M. (2017). Why are people high in emotional intelligence happier? They make the most of their positive emotions. Personality and Individual Differences, 117, 177-181.
Wells, A. (2010). Metacognitive Therapy for anxiety and depression. Cognitive behavioral therapy book reviews, 6(1), 1-4.
Yang, C. (2017). Learning Strategy Use of Chinese PhD Students of Social Sciences in Australian Universities. PhD Thesis of Philosophy, Griffith University, Australia.