الهه اهنگری؛ محمد طحان؛ علی اکبر ثمری
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی باغبان درمانی بر کاهش مشکلات رفتاری دختران آهسته گام آموزشپذیر بود که به روش پژوهش نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل انجام گرفت. جامعۀ پژوهش حاضر ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی باغبان درمانی بر کاهش مشکلات رفتاری دختران آهسته گام آموزشپذیر بود که به روش پژوهش نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل انجام گرفت. جامعۀ پژوهش حاضر شامل کلیه دختران آهسته گام آموزشپذیر ساکن مؤسسه نگهداری کودکان آهسته گام رمضان شهر مشهد بود. 30 نفر به روش نمونهگیری داوطلبانه انتخاب و به تصادف در دو گروه آزمایش و کنترل (هر گروه 15 نفر) گمارده شدند. شرکتکنندهها پژوهش پرسشنامه مشکلات رفتاری کانرز (فرم مربی) را تکمیل نمودند. گروه آزمایش تحت 12 جلسه باغبان درمانی کتلین و کندی قرار گرفت. نتایج نشان داد که باغبان درمانی بر مشکلات رفتاری دختران آهسته گام آموزشپذیر مؤثر است و میتواند بهعنوان یک شیوه درمانی به کار برده شود.