ااثربخشی توان‌بخشی شناختی بر ارتقاء توجه و حافظه در کارکنان ادارات
ااثربخشی توان‌بخشی شناختی بر ارتقاء توجه و حافظه در کارکنان ادارات

معراج درخشان؛ مریم رامینه؛ حمزه کاظمیان

دوره 10، شماره 1 ، خرداد 1403، ، صفحه 1-11

https://doi.org/10.22055/jacp.2024.46739.1372

چکیده
  پؤوهش حاضر بررسی تأثیر توان‌بخشی شناختی بر ارتقاء سطوح مختلف توجه و حافظه در کارکنان ادارات شهر شیراز بود. روش پژوهش آزمایشی و طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش را کارکنان ...  بیشتر
بررسی نقش واسطه ای سبک های تفکر در بین جهت گیری ارتباطی خانواده و سلامت روان
بررسی نقش واسطه ای سبک های تفکر در بین جهت گیری ارتباطی خانواده و سلامت روان

معراج درخشان؛ محسن علی زاده؛ محمدباقر ریحانی؛ رقیه زارعی

دوره 9، شماره 1 ، خرداد 1402، ، صفحه 1-11

https://doi.org/10.22055/jacp.2023.43557.1290

چکیده
  هدف این پژوهش، بررسی پیشایندهای اجتماعی و فردی سلامت روان در قالب یک مدل علی بود. روش پژوهش از نوع همبستگی و تحلیل مسیر بود. شرکت کنندگان پژوهش 295 نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه شیراز بودند که از راه ...  بیشتر
تبیین شدت درد و فاجعه سازی بیماران مبتلا به درد مزمن بر اساس تاب آوری و تنظیم هیجان
تبیین شدت درد و فاجعه سازی بیماران مبتلا به درد مزمن بر اساس تاب آوری و تنظیم هیجان

معراج درخشان؛ رمضان زارعی

دوره 8، شماره 1 ، خرداد 1401، ، صفحه 49-58

https://doi.org/10.22055/jacp.2022.41434.1245

چکیده
  هدف پژوهش حاضر با بررسی تبیین شدت درد و فاجعه‌سازی بیماران مبتلا به درد مزمن بر اساس تاب‌آوری و تنظیم هیجان، صورت گرفته است. نمونه آماری پژوهش را 250 نفر از بیماران مبتلا به درد مزمن مراکز دولتی و غیردولتی ...  بیشتر
بررسی مدل علی ذهن آگاهی، درگیری شناختی و فرسودگی تحصیلی
بررسی مدل علی ذهن آگاهی، درگیری شناختی و فرسودگی تحصیلی

محسن علی زاده؛ معراج درخشان

دوره 7، شماره 4 ، اسفند 1400، ، صفحه 21-30

https://doi.org/10.22055/jacp.2023.43558.1291

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی پیشایندهای دور و نزدیک شناختی هیجانی فرسودگی تحصیلی در قالب یک مدل علی بود. روش پژوهش از نوع همبستگی و معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش را تمامی دانش‌آموزان مدارس شاهد و ایثارگر ...  بیشتر